ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ στη δια ζωσης περιοδο

Σχεδον σε καθε θεματικη περιοχη υπαρχουν και επιλεγμένες παρουσιασεις λυσης ασκησεων απο παλαιοτερη εκδοχη του μαθηματος 

Για να δειτε τα βιντεο αυτα πρεπει πρωτα να πατε στο https://delos365.grnet.gr/ και να κανετε Συνδεση (πανω δεξια) με τους κωδικους του Πανεπιστημιου

Αν μετα, οταν πατησετε ενα συνδεσμο για βιντεο μαθηματος (πχ το https://web.microsoftstream.com/video/e68a4dd8-71b6-41ff-983c-b6a91e832d23 ) σας ζητησει ηλ διευθυνση τοτε βαλτε αντι για το blabla@uth.gr (ο,τι ειναι το blabla στην περιπτωση σας) το blabla@o365.uth.gr και συνεχιστε

Σκέψη για την επομενη χρονια: να αναδειχθουν  οι εννοιολογικές ιδιαιτεροτητες που παρουσιαζουν οι εννοιες των ΦΕ βρισκοντας αναλογιες με λογοτεχνικά κειμενα (παραμυθια, λαικές ιστοριες, διηγήματα)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Αν θελετε μπορειτε να διαβάσετε και τις σελιδες 2-19 απο το βιβλίο "Οι Έννοιες της Φυσικης"

Μάθημα 1: Εισαγωγή
ΒΕΦ 1_Φροντιστήριο_2021.ppt
6ο Μάθημα Εξατμιση Συμπύκνωση _1

Πώς βλεπουν οι Φυσικοι τις αλλαγες κλιμακας (με πλουσιο φωτογραφικο υλικο)

2ο Μάθημα Οπτικής_7

Ασκηση με κλιμακες: Μικρα οντα

Μάθημα Οπτικής Μέρος 8

Ασκησεις με κλιμακες: Πολυκατοικια και Γη Σεληνη

(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 4ο Μάθημα_ 1ο Μάθημα Θερμότητας_8

Ασκηση κλιμακων: η φολιδα της Γης στην οποια ζουμε

Ασκησεις Κλιμακων Ι

Ασκησεις με μικρα και μεγαλα αντικειμενα

(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 6ο Μάθημα Εξατμιση Συμπύκνωση _2

Ασκησεις κλιμακων με πολυ μικρά αντικειμενα

ΟΠΤΙΚΗ

Διαβάστε 500-566 σελ απο το βιβλιο "Βασικές Εννοιες της Φυσικής"

2021_Ασκηση Κλιμακες_1.docx
2021_παρατηρηση 1.docx
ΒΕΦ2_οπτική
Ηλιοβασιλεμα στον Βολο
Αυτα που βλέπουμε ειναι οι ακτίνες;
ΒΕΦ2_οπτικη_φροντιστήριο
ΓΕΝΙΚΟ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ και ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Παρουσιαση των αποτελεσμάτων της πρώτης άσκησης επιχειρηματολογιας
2021_Πιθανα Bonus οπτικης.pptx
Λογισμικο οπτικής (ακτίνες)
Εργαστηριο γεωμετρικής οπτικής με φακους
Πως βλέπουμε
Φυλλο Εργασιας για Επιχειρημα με σκιές
Φυλλο πιθανών εγγυήσεων για επιχειρημα με σκιές
(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) Μάθημα Οπτικής Μέρος 7

Εξηγηση του καθρέφτη

(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) Μάθημα Οπτικής Μέρος 5

Οψεις του πώς βλέπουμε (θεωρια)

(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 2ο Μαθημα Οπτικής_2

Το μοντέλο των ακτίνων χρησιμοποιείται για να ερμηνευσουμε τη δημιουργία ειδώλου στον αμφιβλήστρεοειδή

Παραδειγμα ερωτηματολογιου οπτικης που απευθύνεται σε παιδιά Δημοτικου
Έχει δημιουργηθει συνδιάζοντας ερωτήσεις απο τη Διδακτορική Διατριβή του Γ. Τέκου "Διδασκαλία και μάθηση της Οπτικής στο Δημοτικό Σχολείο: Ανάπτυξη αναλυτικού προγράμματος και εκπαιδευτικού λογισμικού εποικοδομητικού τύπου με βάση τις ιδέες των μαθητών/ριών" και απο τη Διπλωματική Εργασία του Γ. Κουτσιούκη "ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΗΝ Ε΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ"

ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ

Διαβάστε 294-345 σελ απο το βιβλίο: "Βασικές Έννοιες της Φυσικής"

ΒΕΦ 3_Θερμότητα_2022.ppt
ΒΕΦ 3_Θερμότητα_ Φροντιστηριο_2022 .ppt
Προσομοίωση από το phet για να βελτιώσετε την κατανόησή σας για το Q= c* m* (θ2-θ1)
ΒΕΦ 4_Θερμότητα_2022.ppt
ΒΕΦ 4_Θερμοτητα 2022φροντ.ppt
(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 4ο Μάθημα_ 1ο Μάθημα Θερμότητας_6

Ασκησεις με τον τυπο Q= m * c* (θ2-θ1)

(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 5ο Μάθημα_ 2ο Μάθημα Θερμότητας_5

Τι επιρεάζει την αισθηση του ζεστου και του κρυου που εχουμε οταν πιανουμε κατι;

(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 5ο Μαθημα (2ο Θερμότητας) Εξηγησεις_Δωρο

Τι επιρεάζει την αισθηση του ζεστου και του κρυου που εχουμε οταν πιανουμε κατι; (προσεγγιση με επιχειρηματα)

(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 5ο Μάθημα_ 2ο Μάθημα Θερμότητας_1

Το μοντέλο των ακτίνων και ο τυπος με τη θερμοχωρητικότητα μας βοηθουν να καταλάβουμε την εναλλαγη των εποχων

Εργασία Θερμότητας τελικο.docx
Πτυχιακη Κέμου, μεταφεροντας παγωτο
Παραμυθια με Φυσικη
In Praise of Heat Pumps

Κοινωνικο-επιστημονικο

ΕΞΑΤΜΗΣΗ-ΣΥΜΠΥΚΝΩΣΗ

Διαβάστε και 206-230 σελ απο το βιβλίο: "Βασικές Έννοιες της Φυσικής"

Παρατηρηση εξατμηση-συμπ.docx
Ποσο πυκνά μπορει να ειναι τα μορια του νερου στον αερα σε διαφορετικές θερμοκρασίες;
Εξήγηση της υγροποίησης σε ενα ποτηρι (καθημερινη εξήγηση και εξηγηση ΦΕ)
Εξηγηση εξατμισης απο μια κουπα (θελει βελτιώσεις)
ΒΕΦ 5_ΕΞΑΤΜΗΣΗ_2022.pptx
ΒΕΦ 5_ΕΞΑΤΜΗΣΗ_2023_Φροντιστηριο.pptx
Εντονη εξάτμιση- δυνατες καταιγιδες (Ζερεφος στο Cnn)
(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 6ο Μάθημα Εξατμιση Συμπύκνωση _5

Ασκησεις με εξατμιση και συμπύκνωση και μια εξηγηση για την εξαρτηση του βρασμου απο την ατμοσφαιρικη πιεση

(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 2ο Μάθημα Οπτικής_3

Γιατι ειναι γκριζα η ομιχλη;

Αίνιγμα: Τα βιβλία Φυσικής μιλούν για μια συγκεκριμένη θερμοκρασία στην οποια το νερό βράζει (σημείο βρασμού).  Αλλού ομως ακουμε για διαφορετικές φάσεις του βρασμού στη μαγειρική ( https://www.youtube.com/watch?v=D_TX67X2ddU ) και μαλιστα αναφερονται και διαφορετικές θερμοκρασίες (στο συγκεκριμενο βιντεο σε Φαρεναιτ). Τελικά τι ισχυει;

(Εργασια με ΜΕΓΑΛΟ Bonus)

ΥΛΙΚΑ 

Κάνετε μια επανάληψη από το βιβλιο Χημειας της Α Λυκειου

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/2572/22-0215-02_Chimeia_A-Lykeiou_Vivlio-Mathiti/

Σελ 1-69 (χωρις ασκησεις)

ΒΕΦ7_ΥΛΙΚΑ_2022
(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 7ο Μαθημα Υλικα _3

Ογκος μαζα πυκνοτητα

Ενα πολυ σημαντικο υλικο: τσιμεντο
Δεσμοι υδρογόνου με διαφορες εφαρμογές

Ειναι και μια προετοιμασια για τον κοσμο της Βιολογιας (ή υπενθυμιση)

Υλικα ζαχαροπλαστικής
Σιδηρος σε δημητριακά. Τραβιεται απο μαγνητες;
Yummy Physics

MHXANIKH

Διαβάστε 22-56  σελ, 71-86 σελ και 250-262 σελ απο το βιβλίο: "Βασικές Έννοιες της Φυσικής"

ΑΣΚΗΣΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ μηχανικη.docx
Παραμυθι_Βαρος_τριτος νομος του Νευτωνα
ΒΕΦ 7_MHXANIKH_2022_t.pptx
ΒΕΦ 7_MHXANIKH_φροντιστηριο2022.pptx
Το σκουλήκι που τρέχει

Με τι ταχυτητα τρεχει αυτο το σκουληκι;

(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 9ο Μάθημα Μηχανική _2

Ταχυτητα και Στιγμιαια ταχυτητα

(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 9ο Μάθημα Μηχανική _3α

Ταχυτητα: μια επιμονη "προίκα"

Ενδιαφερον: Τα πραγματα καθυστερούν να κινηθουν!

Η ταχυτητα (ακομα και η μηδενικη ταχυτητα!) ειναι μια φορτικη προικα

Πειραμα ατμοσφαιρικης πιεσης ΠΘ
MHXANIKH-KINHTIKH-ΔΙΟΔΙΑ

Χιλιομετρικές αποστάσεις απο Αθήνα, Διόδια : Αφιδνες 32 χλμ, Θήβα 88 χλμ, Τραγανα 135 χλμ, Αγια Τριάδα 188χλμ, Μαυριμαντίλα 220χλμ, Πελασγία 249 χλμ, Βελεστίνο 310χλμ

ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ

Γνώσεις στις Φυσικές Επιστημες

Μια πηγη απο τη Νεα Ζηλανδια. Συνοπτικο.

Παιδαγωγικο Λεξικο Φυσικών Επιστημων
Εθνικος Θησαυρος Ελληνικής Γλώσσας
Αναλυση λέξεων που ειναι σημαντικες

Ειδικη υπηρεσια στον Εθνικο Θησαυρο Ελληνικής Γλώσσας

(Εποχη κορονοιου- μικρη διαλεξη) 2ο Μάθημα Οπτικής_8

Συνδεση του μαθηματος των ΒΕΦΕ με θεωριες μαθησης και διδακτικές προσεγγισεις (κομματι της Φυσικης)

Ολες οι δραστηριοτητες του PriSciNet

Προτάσεις για διερευνητικές δρασεις (συνηθως με απλα υλικά) που μπορουν να κανουν μαθητες σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες

ΕΚΛΑΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΗΣ
  Παρουσιαση των συνεπειων του σεισμου στη Λισαβώνα (1755)
Μαθημα στο Mathesis με πειραματα Φυσικης (στοχευμενο για παιδια δημοτικου)

Πειράματα με τον Αέρα, Πειράματα με το Νερό, Πειράματα με το Φως και Πειράματα με τον Ηλεκτρισμό. Η τελευταία εβδομάδα του μαθήματος επιφυλάσσει μια σειρά πειραμάτων-έκπληξη με την βραβευμένη από την Καναδική Ένωση Φυσικών για τη διδασκαλία της στη Μέση Εκπαίδευση

Ρουτινες σκέψης που μπορούμε να χρησιμοποιουμε και εμεις και οι μαθητές μας
Φωτοδενδρο
Διαδραστικές Προσομοιώσεις για Φυσικές Επιστήμες και Μαθηματικά (phet)
khan academy

 Δωρεάν παγκοσμίου επιπέδου εκπαίδευση για οποιονδήποτε, οπουδήποτε.

Ενα καναλι επιστημης Veritasium

Ειναι πολυ γνωστο αλλα μπορειτε να βρειτε και άλλα. Και ελληνικά

Fame Lab
Τι ερωτήσεις ταιριάζουν στις Επιστήμες;

Ανταπόκριση στην αξιολόγηση του 2022-2023

Συμμετείχαν 25 φοιτητές/τριες.

Αποφασίσαμε να εστιάσουμε στις δυο ερωτήσεις του ερωτηματολογίου που βαθμολογήθηκαν με βαθμό κάτω του 3,5 (στην 5-βαθμη κλίμακα Lickert)

1. Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε (σύγγραμμα, βιβλιογραφία, e-class, κλπ) βοήθησε στην καλύτερη κατανόηση του
μαθήματος. MO 3,39

2.  Οι υπηρεσίες αναζήτησης πληροφοριών από την Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη βοήθησαν στο μάθημα. MO 3,30

Επίσης απο τα εκτεταμμένα σχόλια κρατάμε :

κάποιοι/ες φοιτητες/τριες θα ήθελαν

α) ισχυρότερη αιτιολόγηση σχετικά με το υψηλό επίπεδο απαιτήσεων του μαθήματος

β) πιο λεπτομερή παρουσίαση των συγκεκριμένων πόρων που είναι διαθέσιμοι στο e-class

γ) πιο έγκαιρη βαθμολόγηση των μικρότερων εργασιών στη διάρκεια του εξαμήνου

 Βαθμολογίες της προηγούμενης χρονιας