ΠΑΛΑΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ: Διορθωση Εργασιας Εξατμισης-Συμπυκνωσης
- Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2024 - 5:27 μ.μ. -

Καθώς διαβάζω τις Εργασίες για την Εξάτμιση και τη Συμπύκνωση (πάω αργα γιατι θελουν σκεψη) θέλω κατ αρχας να ευχαριστησω τους φοιτητες και τις φοιτητριες που έστειλαν τις εργασίες τους.  Οι διδασκοντες είναι και αυτοι ανθρωποι που συχνα κανουν αρκετη προσπαθεια για να γινει ένα αποτελεσματικο μαθημα. Συμμετεχοντας με τη δικη σας προσπαθεια αποδιδετε τιμη και στο δικο τους έργο.

Δυο σημαντικα σημεια που θελω να προσέξετε

 

  1. Την ισχυ της προυπαρχουσας γνωσης

Είναι παρα πολύ ισχυρη για πολλους και πολλές από εσας η εικονα ότι τα μορια του νερου όταν «κρυωνουν» «χουχουλιαζουν», αρα δημιουργουν σταγονες αλλα ΔΕΝ αντιστοιχει στο μοντελο το οποιο σας παρουσιασα.

Δέχετε από το μοντέλο το κομματι που εχει να κανει με τα μορια νερου που πετιουνται εξω από το νερο αλλα εχετε πολύ μεγαλυτερη δυσκολια να χειριστειτε το κομματι του μοντελου που μιλα για τα μορια νερου που πέφτουν στην επιφανεια των σταγονων και ιδιαιτερα το ότι το πόσες πέφτουν εξαρτάται από το ποσα μορια νερου κυκλοφορουν στην ατμοσφαιρα (ποσο πυκνα είναι, για να ειμαστε ακριβεις).

(Τι παθαινει η μικρη φτωχη μου διδασκαλια όταν συναντα τη δικη σας ισχυρη προυπαρχουσα γνωση)

https://www.youtube.com/watch?v=vEf0o01ghck

Το πλοιο είναι το μοντελο που σας παρουσιαζω

Το κρακεν (το μεγαλο καλαμαρι) είναι η προυπαρχουσα γνωση σας (τη οποια βιωνετε ως απολυτα προφανης).

Εγω ειμαι ενας από τους ταλαιπωρους του πλοιου που πέφτει στο νερο και προσπαθει να γλυτωσει.

 

  1. Ποσο σημαντικα είναι τα κειμενα που εχουν συμπυκνωμενη γνωση. (πρεπει να τα σεβομαστε)

Τετοια κειμενα είναι αυτά που παρουσιαζουν τα μοντελα στις διαφορες περιοχες φαινομένων που εξετάσαμε. (το μοντελο των ακτινων, το μοντελο θερμότητας-θερμοκρασίας, κλπ)

Τετοια κειμενα μπορουν να δημιουργηθουν και από εσας εκφραζοντας:

Α) την εξελισσόμενη γνωση σας σε ένα δυσκολο θεμα

Β) την εξελισσομενη γνωση σε μια ερευνα στην οποια συμμετεχετε (πχ τοπικη γνωση στη σχολικη μοναδα ή συμμετοχη σας σε ερευνητικο εργο αργοτερα)

Γ) την εξελισσόμενη γνωση καθως δοκιμαζετε με συναδελφους ένα τροπο προσεγγισης δυσκολων ζητηματων στη σχολικη μοναδα

 

Σε κάθε περιπτωση είναι κειμενα που προκυπτουν με κοπο, εχουν μεσα τους «θησαυρισμενη» γνωση (χωρις αυτό να σημαινει ότι δεν είναι «υπο εξελιξη»), και είναι αξια του σεβασμου μας

 

Γι αυτό θα εχετε προσεξει ότι σε καποιες περιπτωσεις βαζω βαθμο πολύ μεγαλυτερο του αποτελεσματος, αν δω σημαδια πραγματικης «παλης» με τη νεα γνωση στα κειμενα σας, (παρα το ότι εσεις δεν ανταποδιδετε ακόμα  με το σεβασμο που ταιριαζει σε κειμενα/οδηγους που εχουν προκυψει από τον κοπο αλλων. πχ των Φυσικων που προηγηθηκαν).