Εφαρμογές των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική πράξη και στην εκπαιδευτική διοίκηση
ΚΟΛΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ, ΣΤΑΧΤΕΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
Εφαρμογές των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαιδευτική Πράξη και στην Εκπαιδευτική Διοίκηση
Κωδικος Μαθήματος στο MsTeams aq9888q
Κωδικός μαθήματος: ΑΥ2
Τύπος μαθήματος: Υ
Μονάδες ECTS: 7.5
Υπεύθυνος μαθήματος: Βασίλειος Κόλλιας, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική και Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης υποστηριζόμενα από ΤΠΕ)
Διδάσκοντες:
Κόλλιας Βασίλειος, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική και Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης υποστηριζόμενα από ΤΠΕ)
Παρασκευάς Μιχαήλ, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Γνωστικό Αντικείμενο: Επεξεργασία Σημάτων, Ευρυζωνικά Δίτκυα και Τηλεματικές Υπηρεσίες)
Σταχτέας Χαράλαμπος, Δρ Εκπαιδευτικής Διοίκησης (Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Εκπαιδευτικά Πληροφοριακά Συστήματα, Εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών και αξιοποίηση μοντέλων Επιχειρησιακής Έρευνας στη σύγχρονη διοίκηση της εκπαίδευσης)
ΣΤΟΧΟΙ TOY MAΘΗΜΑΤΟΣ
Στο τέλος του μαθήματος αναμένεται οι φοιτητές/τριες:
- Να είναι σε θέση να αξιολογούν την ποιότητα χρήσης των ΤΠΕ σε ένα περιβάλλον μάθησης στο οποίο έχουν αυτές ενταχθεί χρησιμοποιόντας θεωρίες μάθησης
- Να διακρίνουν τους κύριους παράγοντες που συμβάλλουν στην αποτελεσματική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και να αναγνωρίζουν τον ρόλο του στελέχους της εκπαίδευσης στην ποιοτική χρήση των νέων τεχνολογιων.
- Να αναγνωρίζουν τις διοικητικές προκλήσεις που συνεπάγεται, για τον διευθυντή του σχολείου, η προώθηση της χρήσης των ΤΠΕ με υψηλή προστιθέμενη αξία.
- Να γνωρίσουν και να αξιολογήσουν τις απόψεις των εκπαιδευτικών και των διευθυντών των σχολικών μονάδων σχετικά με την προώθηση και ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία
- Να είναι σε θέση να επεξεργάζονται δεδομένα που αφορούν εκπαιδευτικά λογισμικά, αποθετήρια ψηφιακών ασκήσεων και διοικητικά λογισμικά
- Να γνωρίζουν από τι απαρτίζεται ένα εκπαιδευτικό πληροφοριακό σύστημα διοίκησης, να μπορούν να αξιολογήσουν την ποιότητα χρήσης του και να προσδιορίζουν την προστιθέμενη αξία που προσφέρει.
- Να γνωρίσουν και να αξιολογήσουν τις απόψεις των στελεχών της εκπαίδευσης σχετικά με την ενσωμάτωση των πληροφοριακών συστημάτων στη διοίκηση της εκπαίδευσης, καθώς και την βελτίωση και επέκτασή τους στο πλαίσιο ενίσχυσης του ψηφιακού σχολείου.
- Να μυηθούν στη συνεργική χρήση μεθόδων επιχειρησιακής έρευνας και πληροφορικής τεχνολογίας προς διευκόλυνση της διοίκησης της εκπαίδευσης
- Να γνωρίζουν την ιστορία και τους κύριους άξονες της Ευρωπαικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής αναφορικά με τις ΤΠΕ
- Να γνώρίζουν τις συνιστώστες του μοντέλου TPACK, να μπορούν να αξιολογήσουν τα ισχυρά και τα αδύνατα σημεία του και να μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για την ανάλυση προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ
- Να διακρίνουν τα διαφορετικά μοντέλα ηλεκτρονικής μάθησης και μαζικών ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων.
- Να χρησιμοποιούν τις συνεργατικές υπηρεσίες του διαδικτύου και τις υπηρεσίες εξ’ αποστάσεως μάθησης, μέσα σε ένα σωστό πλαίσιο χρήσης.
- Να χρησιμοποιούν αλλά και να σχεδιάζουν δικά τους διδακτικά σενάρια βασισμένα σε STEM και εκπαιδευτική ρομποτική.
Να αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα των αλγορίθμων αναλυτικής των εκπαιδευτικών δεδομένων και να μπορούν να περιγράφουν ορισμένους αλγόριθμους
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ MAΘΗΜΑΤΟΣ
- Δεξιότητες βιβλιοθήκης και υποστήριξη της έρευνας μέσω των υπηρεσιών της βιβλιοθήκης
- Ιστορική και κριτική προσέγγιση της ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
- Θεωρίες σχεδίασης εκπαιδευτικών λογισμικών και περιβαλλόντων μάθησης που υποστηρίζονται απο ΤΠΕ
- Παραδείγματα λογισμικών που στηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και τη διοίκηση της εκπαίδευσης
- Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική & ΤΠΕ
- Διοικητικές και οργανωτικές προκλήσεις στην εισαγωγή των ΤΠΕ στην Ελλάδα
- Μοντέλα Μεικτής Μάθησης
- Το μοντέλο TPACK
- Ψηφιακές δεξιότητες
- Αναλυτική εκπαιδευτικών δεδομένων
- Ηλεκτρονική μάθηση
- Συνεργατικές υπηρεσίες στην εκπαίδευση
ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: Το μάθημα είναι πρακτικο-θεωρητικό και λαμβάνει χώρα μέσα σε εργαστήριο πληροφορικής με σύνδεση στο διαδίκτυο. Οι διαλέξεις συνδυάζονται με μικρές και μεγάλες ατομικές και ομαδικές εργασίες. Οι συμμετέχοντες κάνουν ανασκοπήσεις σε επιλεγμένη βιβλιογραφία και προτεινόμενες ιστοσελίδες. Στόχος είναι να μοιραστούν και να συζητήσουν τα συμπεράσματά τους μέσα από τα ασύγχρονα και σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Πρωτο Μαθημα (Γ. Τεκος, gtekos@uth.gr)
- Σολομωνίδου, Χ. (2006). Νέες τάσεις στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία: εποικοδομητισμός και σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης. Αθήνα: εκδόσεις Μεταίχμιο.
2. Πασχαλίδης Α. , 2008 «Η Συμβολή των Υπολογιστών στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» Διαθέσιμο στον ιστότοπο http://dide.dod.sch.gr/imerida2008/1-4.pdf
3. Κόμης, Β. (2004). Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
4. Γιαβρίμης Π., Παπάνης Ε., Νεοφώτιστος Β., & Βαλκάνος, Ε. (2010): Απόψεις εκπαιδευτικών για την εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση. Πρακτικά Εργασιών 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Οι Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση», τόμος ΙΙ, σ. 633-640 Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Κόρινθος, 23-26 Σεπτεμβρίου 2010. Διαθέσιμο στον ιστότοπο: http://korinthos.uop.gr/~hcicte10/proceedings/23.pdf
5. Τζιμογιάννης Α. & Σιόρεντα Α., (2007): Παράγοντες που καθορίζουν τις στάσεις των καθηγητών Φυσικών Επιστημών για τις Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία τους. ΠΡΑΚΤΙΚΑ 5ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ, ΤΕΥΧΟΣ Γ΄. Διαθέσιμο στο: http://kodipheet.chem.uoi.gr/fifth_conf/pdf_synedriou/teyxos_C/1_NTE/1_NTE-13-telikoF.pdf
Δεύτερο Μάθημα (B. Κολλιας, vkollias@uth.gr Χ. Σταχτέας, sxpa@uth.gr )
- Σχέδιο δράσης της Ευρωπαικής Επιτροπής για την ψηφιακή εκπαιδευση (στο https://eclass.uth.gr/modules/units/?course=PRE_P_112&id=972)
- Πληροφοριακά Συστήματα
To Κεφ3, στο
https://eclass.uth.gr/modules/document/index.php?course=PRE_P_112&openDir=/617fcb36OYiT
3. Εμπόδια εισαγωγής των ΤΠΕ
«εμπόδια εισαγωγής των ΤΠΕ» και «δειτε το κεφ 7» στο https://eclass.uth.gr/modules/document/index.php?course=PRE_P_112&openDir=/5db1ecbfc093&unit=972
- TPACK
«τι είναι το TPCK” «αξιολογηση του TPACK” στο https://eclass.uth.gr/modules/document/index.php?course=PRE_P_112&openDir=/5db1eb210Izw&unit=972
Τριτο ΣΚ (Μ. Παρασκευάς, mparask@uop.gr)
- "Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα διαδικτύου" (Κεφάλαια 1-5), Τσιάτσος Θρασύβουλος
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/3200
- "Κοινωνία της πληροφορίας" (Κεφάλαιο 6), Παρασκευάς Μιχαήλ
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/378?locale=el
- Διαφάνειες διδάσκοντα (θα αναρτηθούν στο eclass).
Α. Βασικό Εκπαιδευτικό Υλικό
- Θ.Κ.Τσιάτσος, «Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα Διαδικτύου», Κεφάλαια 1 έως και 4
- Μ.Παρασκευάς, «Κοινωνία της Πληροφορίας», Ενότητα 4.9, Κεφάλαιο 6, Ενότητες 7.1, 7.2 και 7.4.7
Β. Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό
- Το μανιφέστο ψηφιακών δεξιοτήτων
Γ. Διαφάνειες
- Όλες οι διαφάνειες των ενοτήτων Α, Β, Γ και Δ.
ΛιγότεραΕφαρμογές των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαιδευτική Πράξη και στην Εκπαιδευτική Διοίκηση
Κωδικος Μαθήματος στο MsTeams aq9888q
Κωδικός μαθήματος: ΑΥ2
Τύπος μαθήματος: Υ
Μονάδες ECTS: 7.5
Υπεύθυνος μαθήματος: Βασίλειος Κόλλιας, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική και Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης υποστηριζόμενα από ΤΠΕ)
Διδάσκοντες:
Κόλλιας Βασίλειος, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική και Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης υποστηριζόμενα από ΤΠΕ)
Παρασκευάς Μιχαήλ, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Γνωστικό Αντικείμενο: Επεξεργασία Σημάτων, Ευρυζωνικά Δίτκυα και Τηλεματικές Υπηρεσίες)
Σταχτέας Χαράλαμπος, Δρ Εκπαιδευτικής Διοίκησης (Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Εκπαιδευτικά Πληροφοριακά Συστήματα, Εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών και αξιοποίηση μοντέλων Επιχειρησιακής Έρευνας στη σύγχρονη διοίκηση της εκπαίδευσης)
ΣΤΟΧΟΙ TOY MAΘΗΜΑΤΟΣ
Στο τέλος του μαθήματος αναμένεται οι φοιτητές/τριες:
- Να
Εφαρμογές των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαιδευτική Πράξη και στην Εκπαιδευτική Διοίκηση
Κωδικος Μαθήματος στο MsTeams aq9888q
Κωδικός μαθήματος: ΑΥ2
Τύπος μαθήματος: Υ
Μονάδες ECTS: 7.5
Υπεύθυνος μαθήματος: Βασίλειος Κόλλιας, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική και Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης υποστηριζόμενα από ΤΠΕ)
Διδάσκοντες:
Κόλλιας Βασίλειος, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική και Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης υποστηριζόμενα από ΤΠΕ)
Παρασκευάς Μιχαήλ, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Γνωστικό Αντικείμενο: Επεξεργασία Σημάτων, Ευρυζωνικά Δίτκυα και Τηλεματικές Υπηρεσίες)
Σταχτέας Χαράλαμπος, Δρ Εκπαιδευτικής Διοίκησης (Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Εκπαιδευτικά Πληροφοριακά Συστήματα, Εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών και αξιοποίηση μοντέλων Επιχειρησιακής Έρευνας στη σύγχρονη διοίκηση της εκπαίδευσης)
ΣΤΟΧΟΙ TOY MAΘΗΜΑΤΟΣ
Στο τέλος του μαθήματος αναμένεται οι φοιτητές/τριες:
- Να
Περίγραμμα
Περιεχόμενο μαθήματος
- Δεξιότητες βιβλιοθήκης και υποστήριξη της έρευνας μέσω των υπηρεσιών της βιβλιοθήκης
- Ιστορική και κριτική προσέγγιση της ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
- Θεωρίες σχεδίασης εκπαιδευτικών λογισμικών και περιβαλλόντων μάθησης που υποστηρίζονται απο ΤΠΕ
- Παραδείγματα λογισμικών που στηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και τη διοίκηση της εκπαίδευσης
- Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική & ΤΠΕ
- Διοικητικές και οργανωτικές προκλήσεις στην εισαγωγή των ΤΠΕ στην Ελλάδα
- Μοντέλα Μεικτής Μάθησης
- Το μοντέλο TPACK
- Ψηφιακές δεξιότητες
- Αναλυτική εκπαιδευτικών δεδομένων
- Ηλεκτρονική μάθηση
- Συνεργατικές υπηρεσίες στην εκπαίδευση
Μαθησιακοί στόχοι
- Να γνωρίζουν τους στόχους αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής.
- Να μπορούν να αξιολογήσουν την ποιότητα χρήσης των ΤΠΕ σε ένα περιβάλλον μάθησης στο οποίο έχουν αυτές ενταχθεί χρησιμοποιόντας θεωρίες μάθησης
- Να διακρίνουν τους κύριους παράγοντες που συμβάλλουν στην αποτελεσματική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και να αναγνωρίζουν τον ρόλο του στελέχους της εκπαίδευσης στην ποιοτική χρήση των νέων τεχνολογιων.
- Να αναγνωρίζουν τις διοικητικές προκλήσεις που συνεπάγεται, για τον διευθυντή του σχολείου, η προώθηση της χρήσης των ΤΠΕ με υψηλή προστιθέμενη αξία.
- Να είναι ενήμεροι ζητημάτων που εμφανίζονται κατα την συγκέντρωση και επεξεργασία εκπαιδευτικών δεδομένων σε μεγάλη κλιμακα
- Να αναλύσουν την επίδραση των νέων τεχνολογιών στις κοινότητες μάθησης, τη δημιουργία, τις λειτουργίες τους, την ανάπτυξή τους, χρησιμοποιώντας διαφορετικά θεωρητικά εργαλεία.
- Να γνωρίζουν τις αρχές της ηλεκτρονικής και της μεικτής μάθησης
- Να γνωρίζουν ποιές ειναι οι ψηφιακές δεξιότητες και πώς μπορούν να προωθηθούν
- Να γνωρίζουν το μοντέλο TPACK και πώς μπορει να υποστηρίξει την εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών
- Να ειναι ενήμεροι για τις υπηρεσίες του ελληνικού σχολικού δικτύου
Διδάσκοντες
Υπεύθυνος μαθήματος: Βασίλειος Κόλλιας, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική και Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης υποστηριζόμενα από ΤΠΕ)
Διδάσκοντες:
Κόλλιας Βασίλειος, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική και Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης υποστηριζόμενα από ΤΠΕ)
Παρασκευάς Μιχαήλ, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Γνωστικό Αντικείμενο: Επεξεργασία Σημάτων, Ευρυζωνικά Δίτκυα και Τηλεματικές Υπηρεσίες)
Τέκος Γεώργιος, Ε.ΔΙ.Π. Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική-Πρακτική Άσκηση)
- Δεξιότητες βιβλιοθήκης και υποστήριξη της έρευνας μέσω των υπηρεσιών της βιβλιοθήκης
- Ιστορική και κριτική προσέγγιση της ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
- Θεωρίες σχεδίασης εκπαιδευτικών λογισμικών και περιβαλλόντων μάθησης που υποστηρίζονται απο ΤΠΕ
- Παραδείγματα λογισμικών που στηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και τη διοίκηση της εκπαίδευσης
- Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική & ΤΠΕ
- Διοικητικές και οργανωτικές προκλήσεις στην εισαγωγή των ΤΠΕ στην Ελλάδα
- Μοντέλα Μεικτής Μάθησης
- Το μοντέλο TPACK
- Ψηφιακές δεξιότητες
- Αναλυτική εκπαιδευτικών δεδομένων
- Ηλεκτρονική μάθηση
- Συνεργατικές υπηρεσίες στην εκπαίδευση
- Να γνωρίζουν τους στόχους αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής.
- Να μπορούν να αξιολογήσουν την ποιότητα χρήσης των ΤΠΕ σε ένα περιβάλλον μάθησης στο οποίο έχουν αυτές ενταχθεί χρησιμοποιόντας θεωρίες μάθησης
- Να διακρίνουν τους κύριους παράγοντες που συμβάλλουν στην αποτελεσματική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και να αναγνωρίζουν τον ρόλο του στελέχους της εκπαίδευσης στην ποιοτική χρήση των νέων τεχνολογιων.
- Να αναγνωρίζουν τις διοικητικές προκλήσεις που συνεπάγεται, για τον διευθυντή του σχολείου, η προώθηση της χρήσης των ΤΠΕ με υψηλή προστιθέμενη αξία.
- Να είναι ενήμεροι ζητημάτων που εμφανίζονται κατα την συγκέντρωση και επεξεργασία εκπαιδευτικών δεδομένων σε μεγάλη κλιμακα
- Να αναλύσουν την επίδραση των νέων τεχνολογιών στις κοινότητες μάθησης, τη δημιουργία, τις λειτουργίες τους, την ανάπτυξή τους, χρησιμοποιώντας διαφορετικά θεωρητικά εργαλεία.
- Να γνωρίζουν τις αρχές της ηλεκτρονικής και της μεικτής μάθησης
- Να γνωρίζουν ποιές ειναι οι ψηφιακές δεξιότητες και πώς μπορούν να προωθηθούν
- Να γνωρίζουν το μοντέλο TPACK και πώς μπορει να υποστηρίξει την εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών
- Να ειναι ενήμεροι για τις υπηρεσίες του ελληνικού σχολικού δικτύου
Υπεύθυνος μαθήματος: Βασίλειος Κόλλιας, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική και Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης υποστηριζόμενα από ΤΠΕ)
Διδάσκοντες:
Κόλλιας Βασίλειος, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική και Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης υποστηριζόμενα από ΤΠΕ)
Παρασκευάς Μιχαήλ, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Γνωστικό Αντικείμενο: Επεξεργασία Σημάτων, Ευρυζωνικά Δίτκυα και Τηλεματικές Υπηρεσίες)
Τέκος Γεώργιος, Ε.ΔΙ.Π. Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γνωστικό Αντικείμενο: Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική-Πρακτική Άσκηση)
Εισαγωγη-Γνωριμία
Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική και ΤΠΕ
ΤΠΕ με υψηλή προστιθέμενη αξία- Δεξιότητες του 21ου αιώνα- Εμπόδια ποιοτικής ένταξης
Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ- TPACK
TPACK- Θεωρία Δραστηριότητας και Τεχνήματα- Θεωρητικά μοντέλα για την παρακολουθηση της χρησης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
Η χρηση των ΤΠΕ στη Διοικηση της Εκπαίδευσης: Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης της Εκπαίδευσης - Μοντέλα Επιχειρησιακής Έρευνας στην υπηρεσία της Διοίκησης της Εκπαίδευσης