Η ενότητα αφορά στην πρόληψη και τη διαχείριση κρίσεων που συμβαίνουν στη σχολική μονάδα. Συγκεκριμένα, γίνεται αναλυτική παρουσίαση των πέντε σταδίων του μοντέλου διαχείρισης κρίσεων στο σχολείο (PREPaRE School Crisis Prevention and Intervention Model) των Brock, S., Sandoval, J. & Sharon, L., 2005). Αρχικά, παρουσιάζονται τα βασικά σημεία ενός σχεδίου πρόληψης και αντιμετώπισης σχολικών κρίσεων δίνοντας έμφαση στη σύσταση και τους ρόλους που διαδραματίζουν τα μέλη της διεπιστημονικής Ομάδας Διαχείρισης Κρίσης στο σχολικό πλαίσιο.
Ειδικότερα, έμφαση δίνεται: α)στην πρόληψη - προετοιμασία και ετοιμότητα του σχολικού πλαισίου για τη διαχείριση κρίσεων β) στον ορισμό μέσων και διαδικασιών στο πλαίσιο ενός σχεδίου δράσης για την αντιμετώπιση της κρίσης γ) στον προσδιορισμό των παραγόντων εκείνων βάσει των οποίων γίνεται η αξιολόγηση των ψυχοσυναισθηματικών αναγκών των εμπλεκομένων στην κρίση προκειμένου να εντοπιστούν τα άτομα που χρήζουν άμεσης βοήθειας δ) στον ρόλο του εκπαιδευτικού στην εφαρμογή ψυχοπαιδαγωγικών προγραμμάτων στήριξης στην τάξη και το σχολείο μετά την κρίση.