Παιδαγωγική Ανάπτυξη του Σχολείου - Ζητούμενα και θεωρητικές προσεγγίσεις

Στην ενότητα αυτή θα εξετασθούν οι λόγοι για τους οποίους κρίνεται αναγκαίος ο αναστοχασμός πάνω στο ζήτημα του προσδιορισμού στόχων και περιεχομένων της σχολικής κουλτούρας με όρους "παιδαγωγικής σχέσης". Περαιτέρω, θα παρουσιασθεί ένα θεωρητικό πλαίσιο αναφοράς για την αποκατάσταση της "παιδαγωγικης σχέσης" και ως κριτήριο διάγνωσης των παργόντων που προκαλούν μείζονα εκπαιδευτικά προβλήματα, όπως π.χ. αυτό της  ενίσχυσης των σχολικών ανισοτήτων, αλλά και ως ορίζοντας σχεδιασμού παερμβάσεων στο επίπεδο των λειτουργιών και των σχέσεων του σχολείου.