1. A brief overview of Lesson 6
2. Unit 3 -- Task 5. Discussion
3. Students as Teachers: three presentations by students,
inviting questions from their audience - answers shedding
light on different areas/aspects of the topics presented.
Discussion followed all three presentations
4. Topics presented:
(a) "Children's burials in ceramic vessels (Thessaly) - powerpoint.
Εγχυτρισμός - How children's bodies were
found buried in ceramic vessels in Nies (Νηές), Sourpi, Thessaly
(outside Volos)
(b) Οι τρεις πτυχές της πτυχής κατά τον Πλάτωνα.
Αναφορά στις ιδιότητες: Ανάγκη - Ηδονή - Θάνατος
και επεξήγησή τους. Παραδείγματα από την ψυχανάλυση,
την πολιτική, τον πόλεμο, κ.ά.
Freud, Wilhelm Reich / Σουν Τσου [Η Τέχνη του Πολέμου] /
Νικολό Μακιαβέλι [Ο Ηγεμόνας]
Further discussion - Questions/Answers
(c) Η εμφάνιση - στολή, όπλα Ρωμαίου λεγεωνάριου (legionaries)
Testudo (σχηματισμός χελώνας) - Scutum (ξύλινη ασπίδα σε σχήμα παραλληλόγραμμου
με χερούλι στη μέση) - scallion
- javelin (ακόντιο) - spear (δόρυ) - gladius (σπαθί) - galea (decani) (φτερά περικεφαλαίας)
lorica segmentata - lorica hamata - lorica suamata - (είδη πανοπλίας) - manica (στολή με
μανίκια κ.ά. από ατσάλι)
TOOLS of a legionary: axes, pick-axes, fallocks, sartica (a kind of sack).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We thank all our presenters for their very interesting presentations.
For any error in the text above, teacher is fully responsible.
AMT