ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (2021-2022)
ΔΡΙΤΣΑΣ ΣΟΦΟΚΛΗΣ
•Αντικείμενο της ΕΑ: ο προσδιορισμός της αξίας των δράσεων του εκπαιδευτικού
συστήματος με αξιόπιστο τρόπο με στόχο την επίτευξη αλλαγών και την ανάπτυξή του
•Σκοπός της αξιολόγησης είναι η βελτίωση και η ποιοτική αναβάθμιση όλων των
συντελεστών της και η συνεχής βελτίωση της παιδαγωγικής επικοινωνίας και σχέσης
με τους αξιολογούμενους.
Συγκεκριμένα αναμένεται οι φοιτητές να συνειδητοποιήσουν ότι με την αξιολόγηση
του εκπαιδευτικού έργου επιδιώκεται:
η συνεχής βελτίωση της διδακτικής πρακτικής μέσα στην τάξη,
η ποιοτική ανάπτυξη της σχολικής ζωής,
η επιτάχυνση της υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος,
η επισήμανση των αδυναμιών του εκπαιδευτικού συστήματος,
η αποτίμηση των προσπαθειών και
η κινητοποίηση όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για την
αναβάθμιση του συνολικού εκπαιδευτικού αποτελέσματος.
•Αντικείμενο της ΕΑ: ο προσδιορισμός της αξίας των δράσεων του εκπαιδευτικού
συστήματος με αξιόπιστο τρόπο με στόχο την επίτευξη αλλαγών και την ανάπτυξή του
•Σκοπός της αξιολόγησης είναι η βελτίωση και η ποιοτική αναβάθμιση όλων των
συντελεστών της και η συνεχής βελτίωση της παιδαγωγικής επικοινωνίας και σχέσης
με τους αξιολογούμενους.
Συγκεκριμένα αναμένεται οι φοιτητές να συνειδητοποιήσουν ότι με την αξιολόγηση
του εκπαιδευτικού έργου επιδιώκεται:
η συνεχής βελτίωση της διδακτικής πρακτικής μέσα στην τάξη,
η ποιοτική ανάπτυξη της σχολικής ζωής,
η επιτάχυνση της υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος,
η επισήμανση των αδυναμιών του εκπαιδευτικού συστήματος,
η αποτίμηση των προσπαθειών και
η κινητοποίηση όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για την
αναβάθμιση του συνολικού εκπαιδευτικού αποτελέσματος.
•Αντικείμενο της ΕΑ: ο προσδιορισμός της αξίας των δράσεων του εκπαιδευτικού
συστήματος με αξιόπιστο τρόπο με στόχο την επίτευξη αλλαγών και την ανάπτυξή του
•Σκοπός της αξιολόγησης είναι η βελτίωση και η ποιοτική αναβάθμιση όλων των
συντελεστών της και η συνεχής βελτίωση της παιδαγωγικής επικοινωνίας και σχέσης
με τους αξιολογούμενους.
Συγκεκριμένα αναμένεται οι φοιτητές να συνειδητοποιήσουν ότι με την αξιολόγηση
του εκπαιδευτικού έργου επιδιώκεται:
η συνεχής βελτίωση της διδακτικής πρακτικής μέσα στην τάξη,
η ποιοτική ανάπτυξη της σχολικής ζωής,
η επιτάχυνση της υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος,
η επισήμανση των αδυναμιών του εκπαιδευτικού συστήματος,
η αποτίμηση των προσπαθειών και
η κινητοποίηση όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για την
αναβάθμιση του συνολικού εκπαιδευτικού αποτελέσματος.
Περίγραμμα
Περιεχόμενο μαθήματος
Εισηγητής
Τίτλος διάλεξης
Σ. Παρασκευόπουλος
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στα προγράμματα ΠΕ και ΕΑ
Ι. Ηλιοπούλου
Η Πολιτειότητα και η εκπαίδευση αξιών στην Π.Ε/ΕΑ
Ι. Ηλιοπούλου
Ιστοριογραμμή (Storyline): Σχεδιασμός κι εφαρμογές της στην Π.Ε/ΕγΑ-Ι
Ι. Ηλιοπούλου
Ιστοριογραμμή (Storyline): Σχεδιασμός κι εφαρμογές της στην Π.Ε/ΕγΑ-ΙΙ Ανάλυση και σύνθεση παραδειγμάτων εκπαιδευτικών εφαρμογών στην Π.Ε/ΕγΑ
Ι. Ηλιοπούλου
Ιστοριογραμμή (Storyline): Σχεδιασμός κι εφαρμογές της στην Π.Ε/ΕγΑ-ΙΙ Ανάλυση και σύνθεση παραδειγμάτων εκπαιδευτικών εφαρμογών στην Π.Ε/ΕγΑ
Π. Παπαδοπούλου
Αξιολόγηση – Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης στη διδασκαλία των περιβαλλοντικών επιστημών I
Π. Παπαδοπούλου
Αξιολόγηση – Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης στη διδασκαλία των περιβαλλοντικών επιστημών II
Ν. Χανιωτάκης
Εκπαιδευτική αξιολόγηση: έννοιες και διαστάσεις
Ν. Χανιωτάκης
Ζητήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, των μαθητών και της μάθησης
Ν. Χανιωτάκης
Ποιοτική αξιολόγηση στην εκπαίδευση
Ν. Χανιωτάκης
Ποσοτική αξιολόγηση στην εκπαιδευση
Χ. Λάππα
Αξιολόγηση προγραμμάτων ΠΕ σε σχολεία για άτομα με αναπηρία
Χ. Λάππα
Αξιολόγηση παρακτικής ασκησης σε σχολεία ΑΜΕΑ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΉΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΑΝΤΙΠΡΥΤΑΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
https://stefanos-paraskevopoulos.webnode.gr/
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
https://scholar.google.com/citations?user=3-1doOMAAAAJ&hl=el
Η Ιφιγένεια Ηλιοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Παιδαγωγικά και συνέχισε τις µεταπτυχιακές της σπουδές στη Γλασκώβη, όπου εξειδικεύτηκε στην παιδαγωγική προσέγγιση Ιστοριογραµµή (Storyline). Εργάστηκε για 16 χρόνια στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση και από το 2017 είναι µέλος του διδακτικού προσωπικού του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, του οποίου είναι διδάκτωρ και υποψήφια µεταδιδάκτωρ. Αρθρογραφεί σε διεθνή και ελληνικά επιστηµονικά περιοδικά και δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στην επιµόρφωση εκπαιδευτικών. Συµµετέχει στο διεθνές δίκτυο Storyline, του οποίου είναι εκπρόσωπος στην Ελλάδα. Είναι επίσης επιστηµονική υπεύθυνη και διδάσκουσα σε πρόγραµµα του ΚΕ∆ΙΒΙΜ του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, που εκπαιδεύει και πιστοποιεί στην Ιστοριογραµµή.
ΝΙΚΟΣ ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ
Ο Νίκος Χανιωτάκης είναι Αν. Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με γνωστικό αντικείμενο τη Σχολική Παιδαγωγική. Σπούδασε στην Ελλάδα και στη συνέχεια στη Γερμανία, όπου απέκτησε τον τίτλο Magister Artium στα Παιδαγωγικά με δευτερεύοντες κλάδους την Ψυχολογία και τη Φιλοσοφία. Αναγορεύτηκε Διδάκτορας των Επιστημών της Αγωγής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης. Υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και διετέλεσε λέκτορας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
http://users.uowm.gr/ppapadopoulou/
Η Πηνελόπη Παπαδοπούλου είναι Καθηγήτρια Εκπαίδευσης στη Βιολογία στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Π.Δ.Μ. Οι προπτυχιακές και οι διδακτορικές σπουδές της έγιναν στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στην Σχολή Θετικών Επιστημών (Τμήμα Βιολογίας) και στην Παιδαγωγική Σχολή (ΠΤΔΕ) αντίστοιχα. Έχει παρακολουθήσει μια σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Έχει διδάξει ως Βιολόγος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (25 έτη, κατά τα τελευταία 7 έτη υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης), στο ΑΠΘ (Τμήμα Βιολογίας, Διδασκαλείο Νηπιαγωγών και Διδασκαλείο Δ. Γληνός του ΠΤΔΕ) και στο ΠΤΝ του ΠΔΜ από το 2009. Έχει συνεργαστεί σε 11 ερευνητικά έργα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα σχετίζονται κυρίως με:
-
- την επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα διδακτικού σχεδιασμού (ΔΜΑ) και διδασκαλίας των Φυσικών επιστημών
-
- την εννοιολογική οικολογία της Εξελικτικής Θεωρίας
-
- την διερεύνηση αντιλήψεων και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων της επιστημονικής μεθόδου σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας των παιδιών προσχολικής ηλικίας, οι οποίες σχετίζονται με βασικές βιολογικές έννοιες και διαδικασίες και τέλος
-
- ζητήματα που σχετίζονται με την Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη και την σύνδεσή της με την επίτευξη των Στόχων για την Βιώσιμη Ανάπτυξη του ΟΗΕ.
Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις
Bonoti F, Christidou V, Papadopoulou P. (2021). Children’s conceptions of coronavirus. Public Understanding of Science. Online first. doi:10.1177/09636625211049643.
Christidou, V., Papadopoulou, P., Bonoti, F. (2021). Greek children’s views of COVID-19 preventive practices. Mediterranean Journal of Education, 1(2), p. 1-7.
Athanasios Mogias, George Malandrakis, Penelope Papadopoulou, and Costas Gavrilakis (2021). Self-Efficacy of In-Service Secondary School Teachers in Relation to Education for Sustainable Development: Preliminary Findings. In O.Levrini, G. Tasquier, T.G. Amin,·L. Branchetti, M. Levin (Eds) Engaging with Contemporary Challenges through Science Education Research. Selected papers from the ESERA 2019 Conference. Cham, Switzerland: Springer.
Tsaliki, C., Papadopoulou, P., Malandrakis, G., & Kariotoglou, P. (2021). Evaluating inquiry practices: Can a professional development program reform science teachers’ practices? Journal of Science Teacher Education (Accepted)
ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΛΑΠΠΑ
https://www.researchgate.net/profile/Christina-Lappa
Ελαβε το διδακτορικό της από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Τμήμα Ειδικής Αγωγής). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται σε Νοητική Αναπηρία, Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, Ειδική Αγωγή, Συνεκπαίδευση, Εκπαιδευτικές Πολιτικές, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αναπτυξιακές Αναπηρίες, Πρώιμη Παρέμβαση, Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς, Κοινωνικές Δεξιότητες, Κατάκτηση Γλωσσών. Οι μεθοδολογικές της προτιμήσεις κλίνουν προς ποσοτικές έρευνες, πειραματικά σχέδια, σχέδια έρευνας.
Εισηγητής | Τίτλος διάλεξης |
Σ. Παρασκευόπουλος | Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στα προγράμματα ΠΕ και ΕΑ |
Ι. Ηλιοπούλου | Η Πολιτειότητα και η εκπαίδευση αξιών στην Π.Ε/ΕΑ |
Ι. Ηλιοπούλου | Ιστοριογραμμή (Storyline): Σχεδιασμός κι εφαρμογές της στην Π.Ε/ΕγΑ-Ι |
Ι. Ηλιοπούλου | Ιστοριογραμμή (Storyline): Σχεδιασμός κι εφαρμογές της στην Π.Ε/ΕγΑ-ΙΙ Ανάλυση και σύνθεση παραδειγμάτων εκπαιδευτικών εφαρμογών στην Π.Ε/ΕγΑ |
Ι. Ηλιοπούλου | Ιστοριογραμμή (Storyline): Σχεδιασμός κι εφαρμογές της στην Π.Ε/ΕγΑ-ΙΙ Ανάλυση και σύνθεση παραδειγμάτων εκπαιδευτικών εφαρμογών στην Π.Ε/ΕγΑ |
Π. Παπαδοπούλου | Αξιολόγηση – Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης στη διδασκαλία των περιβαλλοντικών επιστημών I |
Π. Παπαδοπούλου | Αξιολόγηση – Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης στη διδασκαλία των περιβαλλοντικών επιστημών II |
Ν. Χανιωτάκης | Εκπαιδευτική αξιολόγηση: έννοιες και διαστάσεις |
Ν. Χανιωτάκης | Ζητήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, των μαθητών και της μάθησης |
Ν. Χανιωτάκης | Ποιοτική αξιολόγηση στην εκπαίδευση |
Ν. Χανιωτάκης | Ποσοτική αξιολόγηση στην εκπαιδευση |
Χ. Λάππα | Αξιολόγηση προγραμμάτων ΠΕ σε σχολεία για άτομα με αναπηρία |
Χ. Λάππα | Αξιολόγηση παρακτικής ασκησης σε σχολεία ΑΜΕΑ |
ΚΑΘΗΓΗΤΉΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΑΝΤΙΠΡΥΤΑΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
https://stefanos-paraskevopoulos.webnode.gr/
https://scholar.google.com/citations?user=3-1doOMAAAAJ&hl=el
Η Ιφιγένεια Ηλιοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Παιδαγωγικά και συνέχισε τις µεταπτυχιακές της σπουδές στη Γλασκώβη, όπου εξειδικεύτηκε στην παιδαγωγική προσέγγιση Ιστοριογραµµή (Storyline). Εργάστηκε για 16 χρόνια στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση και από το 2017 είναι µέλος του διδακτικού προσωπικού του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, του οποίου είναι διδάκτωρ και υποψήφια µεταδιδάκτωρ. Αρθρογραφεί σε διεθνή και ελληνικά επιστηµονικά περιοδικά και δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στην επιµόρφωση εκπαιδευτικών. Συµµετέχει στο διεθνές δίκτυο Storyline, του οποίου είναι εκπρόσωπος στην Ελλάδα. Είναι επίσης επιστηµονική υπεύθυνη και διδάσκουσα σε πρόγραµµα του ΚΕ∆ΙΒΙΜ του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, που εκπαιδεύει και πιστοποιεί στην Ιστοριογραµµή.
Ο Νίκος Χανιωτάκης είναι Αν. Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με γνωστικό αντικείμενο τη Σχολική Παιδαγωγική. Σπούδασε στην Ελλάδα και στη συνέχεια στη Γερμανία, όπου απέκτησε τον τίτλο Magister Artium στα Παιδαγωγικά με δευτερεύοντες κλάδους την Ψυχολογία και τη Φιλοσοφία. Αναγορεύτηκε Διδάκτορας των Επιστημών της Αγωγής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης. Υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και διετέλεσε λέκτορας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
http://users.uowm.gr/ppapadopoulou/ |
Η Πηνελόπη Παπαδοπούλου είναι Καθηγήτρια Εκπαίδευσης στη Βιολογία στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Π.Δ.Μ. Οι προπτυχιακές και οι διδακτορικές σπουδές της έγιναν στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στην Σχολή Θετικών Επιστημών (Τμήμα Βιολογίας) και στην Παιδαγωγική Σχολή (ΠΤΔΕ) αντίστοιχα. Έχει παρακολουθήσει μια σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Έχει διδάξει ως Βιολόγος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (25 έτη, κατά τα τελευταία 7 έτη υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης), στο ΑΠΘ (Τμήμα Βιολογίας, Διδασκαλείο Νηπιαγωγών και Διδασκαλείο Δ. Γληνός του ΠΤΔΕ) και στο ΠΤΝ του ΠΔΜ από το 2009. Έχει συνεργαστεί σε 11 ερευνητικά έργα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα σχετίζονται κυρίως με:
-
- την επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα διδακτικού σχεδιασμού (ΔΜΑ) και διδασκαλίας των Φυσικών επιστημών
-
- την εννοιολογική οικολογία της Εξελικτικής Θεωρίας
-
- την διερεύνηση αντιλήψεων και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων της επιστημονικής μεθόδου σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας των παιδιών προσχολικής ηλικίας, οι οποίες σχετίζονται με βασικές βιολογικές έννοιες και διαδικασίες και τέλος
-
- ζητήματα που σχετίζονται με την Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη και την σύνδεσή της με την επίτευξη των Στόχων για την Βιώσιμη Ανάπτυξη του ΟΗΕ.
Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις
Bonoti F, Christidou V, Papadopoulou P. (2021). Children’s conceptions of coronavirus. Public Understanding of Science. Online first. doi:10.1177/09636625211049643.
Christidou, V., Papadopoulou, P., Bonoti, F. (2021). Greek children’s views of COVID-19 preventive practices. Mediterranean Journal of Education, 1(2), p. 1-7.
Athanasios Mogias, George Malandrakis, Penelope Papadopoulou, and Costas Gavrilakis (2021). Self-Efficacy of In-Service Secondary School Teachers in Relation to Education for Sustainable Development: Preliminary Findings. In O.Levrini, G. Tasquier, T.G. Amin,·L. Branchetti, M. Levin (Eds) Engaging with Contemporary Challenges through Science Education Research. Selected papers from the ESERA 2019 Conference. Cham, Switzerland: Springer.
Tsaliki, C., Papadopoulou, P., Malandrakis, G., & Kariotoglou, P. (2021). Evaluating inquiry practices: Can a professional development program reform science teachers’ practices? Journal of Science Teacher Education (Accepted)
https://www.researchgate.net/profile/Christina-Lappa
Ελαβε το διδακτορικό της από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Τμήμα Ειδικής Αγωγής). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται σε Νοητική Αναπηρία, Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, Ειδική Αγωγή, Συνεκπαίδευση, Εκπαιδευτικές Πολιτικές, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αναπτυξιακές Αναπηρίες, Πρώιμη Παρέμβαση, Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς, Κοινωνικές Δεξιότητες, Κατάκτηση Γλωσσών. Οι μεθοδολογικές της προτιμήσεις κλίνουν προς ποσοτικές έρευνες, πειραματικά σχέδια, σχέδια έρευνας.