Εκπαιδευτική δικαιοσύνη

Η ενότητα αυτή αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης, καθώς αναδεικνύει προβληματισμούς και θέσεις αναφορικά με το περιεχόμενο της παιδαγωγικής σχέσης από μια περισσότερο κοινωνιολογική σκοπιά περί κοινωνικής δικαιοσύνης. Επειδή ο ρόλος του σχολείου στο πεδίο της αναπαραγωγής κοινωνικών ανισοτήτων είναι ιδιαίτερα σημαντικός, αποκτά ιδιαίτερη σημασία να αντιπαρατεθούν οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί με αρχές οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα ανταπόκρισης της κοινότητας του σχολείου στο διαχρονικό αίτημα για δίκαιη και ισότιμη αντιμετώπιση όλων των μαθητριών/μαθητών. Παρουσιάζεται μια συγκεκριμένη θεωρητική τοποθέτηση η οποία "μεταφράζει" με παιδαγωγικούς όρους τη θεωρία περί αναγνώρισης του Honnenth και καταλήγει σε συμπεράσματα και προτάσεις για το "πως" η κοινότητα του σχολείου μπορεί να διασφαλίσει σε όλες τις μαθήτριες και σε όλους τους μαθητές ισότιμες ευκαιρίες προσωπικής μέσω κοινωνικής συμμετοχής.