|
Περιγραφή
Το μάθημα εστιάζει στην έννοια της Υπολογιστικής Σκέψης (ΥΣ), από τις απαρχές της μέχρι τις σύγχρονες θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις της. Στο πρώτο μέρος του, αρχικά, αναλύονται οι διαφορετικοί ορισμοί που έχουν προταθεί για την ΥΣ, καθώς και το επικρατούν τριμερές μοντέλο της, που περιλαμβάνει έννοιες, πρακτικές και στάσεις. Στη συνέχεια, εξετάζεται ο πρόσφατος εμπλουτισμός του πεδίου της και διδακτικές προσεγγίσεις για την καλλιέργειά της. Ακολουθεί η παρουσίαση των κυρίαρχων προσεγγίσεων για την αξιολόγησή της και τέλος, μέσα από συζήτηση αναδεικνύονται κριτικά οι προκλήσεις και οι περιορισμοί της ΥΣ. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος, παρουσιάζονται παραδείγματα ενσωμάτωσης της ΥΣ σε γνωστικά αντικείμενα και οι φοιτητές/τριες καλούνται να σχεδιάσουν και να παρουσιάσουν δικά τους. |
|
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
- Babazadeh, M., & Negrini, L. (2022). How is computational thinking assessed in European K-12 education? A systematic review. International Journal of Computer Science Education in Schools, 5(4), 3-19. https://doi.org/10.21585/ijcses.v5i4.138
- Barr, V., & Stephenson, C. (2011). Bringing computational thinking to K-12: What is involved and what is the role of the computer science education community?. ACM inroads, 2(1), 48‒54. https://doi.org/10.1145/1929887.1929905
- Bocconi, S., Chioccariello, A., Kampylis, P., Dagienė, V., Wastiau, P., Engelhardt, K., ... & Stupurienė, G. (2022). Reviewing computational thinking in compulsory education: State of play and practices from computing education. https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC128347
- Brennan K, & Resnick, M. (2012). New frameworks for studying and assessing the development of computational thinking. In Proceedings of the annual American educational research association meeting (pp. 1‒25). Vancouver, Canada. https://scratched.gse.harvard.edu/ct/files/AERA2012.pdf
- Denning, P. (2017). Remaining Trouble Spots with Computational Thinking. Communications of the ACM, 60(6), 33‒39. https://doi.org/10.1145/2998438
- Kafai, Y. B., & Proctor, C. (2022). A revaluation of computational thinking in K–12 education: Moving toward computational literacies. Educational Researcher, 51(2), 146‒151. https://doi.org/10.3102/0013189x211057904
- Lodi, M., & Martini, S. (2021). Computational thinking, between Papert and Wing. Science & education, 30(4), 883‒908. https://doi.org/10.1007/s11191-021-00202-5
- Papert, S. (1980). Mindstorms: Children, computers, and powerful ideas. Basic Books: New York.
- Poulakis, E., & Politis, P. (2021). Computational Thinking Assessment: Literature Review. In T. Tsiatsos, S. Demetriadis, A. Mikropoulos, & V. Dagdilelis (Eds), Research on E-Learning and ICT in Education (pp. 111‒128). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-64363-8_7
- Román-González, M., Moreno-León, J., & Robles, G. (2019). Combining Assessment Tools for a Comprehensive Evaluation of Computational Thinking Interventions. In SC. Kong & H. Abelson (Eds), Computational Thinking Education (pp. 79‒98). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-13-6528-7_6
- Tedre, M. (2022). Computational Thinking 2.0. In Proceedings of the 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (pp. 1-2). https://doi.org/10.1145/3556787.3556788
- Vourletsis, I., & Politis, P. (2024). Greek translation, cultural adaptation, and psychometric validation of beginners computational thinking test (BCTt). Education and Information Technologies, 1‒25. https://doi.org/10.1007/s10639-024-12887-6
- Wing, J. M. (2006). Computational thinking. Communications of the ACM, 49(3), 33‒35. https://doi.org/10.1145/1118178.1118215
- Wing, J. M. (2011). Research notebook: Computational thinking—What and why? http://www.cs.cmu.edu/link/research-notebook-computational-thinking-what-and-why
- Zapata-Cáceres, M., Martín-Barroso, E., & Román-González, M. (2021). BCTt: Beginners Computational Thinking Test. In Understanding computing education (Vol 1). In Proceedings of the Raspberry Pi Foundation Research Seminar series. https://www.raspberrypi.org/app/uploads/2022/08/BCTt_Beginners-Computational-Thinking-Test-1.pdf
|