Γενικοί σύνδεσμοι |
---|
Σημειωματάριο Μαθήματος | Λογισμικά Web2.0 που εχετε χρησιμοποιησει | Απαντησεις για λογισμικα Web2.0 | Κριτηρια αποτελεσματικων εκπαιδευτικων βιντεο Brame, C.J. (2015). Effective educational videos. Retrieved [todaysdate] from http://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/effective-educational-videos/. | The e-learning designer's academy | Το καναλι του e-learning designer's academy | Σοβαρά Ψηφιακά Παιγνίδια Καρασαββίδης, Η. (2024). Σοβαρά Ψηφιακά Παιχνίδια [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-1039 Το παρόν εγχειρίδιο αποτελεί μια διεξοδική εισαγωγή στη συλλογιστική σχεδίασης και ανάπτυξης Σοβαρών Ψηφιακών Παιχνιδιών (ΣΨΠ). Η αφετηρία του εγχειριδίου είναι το βιβλιογραφικό κενό που υπάρχει μεταξύ της σχεδίασης παραδοσιακών ψηφιακών παιχνιδιών, που αποσκοπούν στην ψυχαγωγία, και της αντίστοιχης σχεδίασης ΣΨΠ, που επικεντρώνονται στη μάθηση. Το βιβλίο αποτελείται από τέσσερα γενικά μέρη. Αρχικά, το πρώτο μέρος εστιάζει στην έννοια του παιχνιδιού και επιχειρεί την πλαισίωσή της στη βάση της δημοσιευμένης βιβλιογραφίας. Οριοθετούνται οι έννοιες του παιχνιδιού, του ψηφιακού παιχνιδιού και του ΣΨΠ, αναλύονται οι κυριότερες θεωρητικές προσεγγίσεις του παιχνιδιού, ενώ παρουσιάζονται συνοπτικά τα αποτελέσματα της εμπειρικής έρευνας αναφορικά με τη συνεισφορά του ψηφιακού παιχνιδιού στη μάθηση. Το δεύτερο μέρος πραγματεύεται ζητήματα που αφορούν το πρόβλημα της σχεδίασης ΣΨΠ. Ειδικότερα, παρουσιάζονται τα βασικά συστατικά ενός ψηφιακού παιχνιδιού: σύστημα, κανόνες, μηχανισμός και ιστορία. Επιπρόσθετα, αναλύονται συγκριτικά τα διάφορα δημοσιευμένα μοντέλα σχεδίασης ΣΨΠ και περιγράφεται ένα γενικό συνθετικό μοντέλο σχεδίασης ΣΨΠ, που δίνει έμφαση σε τέσσερις κύριες διαστάσεις: τη συμβατική, την ακαδημαϊκή, την αφηγηματική και τη μαθησιακή. Στο τρίτο μέρος του εγχειριδίου η εστίαση δίνεται στην ανάπτυξη των πόρων του παιχνιδιού. Με βάση το σενάριο του παιχνιδιού, δίνεται ένα περίγραμμα της διαδικασίας εννοιολογικής σύλληψης, ενώ αναλύονται επισταμένα τα διάφορα είδη μοντελοποίησης και παρουσιάζονται οι κυριότερες μέθοδοι δημιουργίας χαρτών υφών. Επιπλέον, περιγράφεται η διαδικασία δημιουργίας κίνησης μέσω σκελετικών συστημάτων και δομών, ενώ παράλληλα γίνεται μια εισαγωγή σε ζητήματα φωτισμού, σκιών και φωτοαπόδοσης. Στο τέταρτο και τελευταίο μέρος διερευνώνται ζητήματα προγραμματισμού της λογικής του παιχνιδιού. Ειδικότερα, αναλύεται η αρχιτεκτονική μιας σύγχρονης μηχανής παιχνιδιού και τα κυριότερα υπο-συστήματα που την απαρτίζουν. Στη συνέχεια, περιγράφεται η διαδικασία δημιουργίας σεναρίων σε μηχανές παιχνιδιού, τόσο μέσω οπτικού προγραμματισμού, όσο και μέσω γλωσσών προγραμματισμού υψηλού επιπέδου. Συνοψίζοντας, το εγχειρίδιο αυτό συνιστά μια θεωρητικά και εμπειρικά τεκμηριωμένη προσέγγιση της σχεδίασης ΣΨΠ, που συνδυάζει εκπαιδευτικές, μαθησιακές, καλλιτεχνικές και τεχνικές διαστάσεις. |
Κατηγορίες συνδέσμων |
---|
ΜΑΘΗΜΑ1 |
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΆ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ |
ΜΑΘΗΜΑ 2 |
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικό Λογισμικό |
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Jonassen ICT implementation matrix | Βιντεο μαθηματα για συγχρονες θεωριες μαθησης (με ΤΠΕ συχνα) |
ΜΑΘΗΜΑ 4: ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ |
Μονάδα Προσβασιμότητας για Φοιτητές με Αναπηρία του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Κουροπέτρογλου, Γ. (2022). Μονάδα Προσβασιμότητας για Φοιτητές με Αναπηρία του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διαθέσιμο στο: https://access.uoa.gr/ | Νέες προοπτικές στο χώρο της ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Κουρμπέτης, Β., Γελαστοπούλου, Μ., & Μπομπαρίδου, Χ. (2014). Νέες προοπτικές στο χώρο της ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης: Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2014(1), 9-21. |
ΜΑΘΗΜΑ 6: ΦΟΡΗΤΕΣ |
Δημιουργία κλίμακας αξιολόγησης εκπαιδευτικών φορητών εφαρμογών για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Ζαράνης, Ν, Παπαδάκης, Σ. & Καλογιαννάκης, Μ. (2014). Δημιουργία κλίμακας αξιολόγησης εκπαιδευτικών φορητών εφαρμογών για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες της Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση». Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο | Η συνεισφορά των πολυμεσικών στοιχείων στην επαυξημένη πραγματικότητα Νικολαΐδου, Ι., Μπέλλου, Ι., & Μικρόπουλος, Α. (2019). Η συνεισφορά των πολυμεσικών στοιχείων στην επαυξημένη πραγματικότητα: Μια εφαρμογή στη Μελέτη Περιβάλλοντος. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 12(1), 15-25. | Αξιολόγηση των ελληνικών εκπαιδευτικών εφαρμογών για συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Papadakis, S., & Kalogiannakis, M. (2017). Αξιολόγηση των ελληνικών εκπαιδευτικών εφαρμογών για συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Preschool and Primary Education, 5(2), 65–100. https://doi.org/10.12681/ppej.11208 | Secondary education teachers’ perceptions of mobile phone and tablet use in classrooms: benefits, constraints and concerns. Nikolopoulou, K. (2020). Secondary education teachers’ perceptions of mobile phone and tablet use in classrooms: benefits, constraints and concerns. Journal of Computers in Education 7, 257–275 (2020). https://doi.org/10.1007/s40692-020-00156-7 |
ΜΑΘΗΜΑ 10: ΜΟΝΤΕΛΑ ΜΕΙΚΤΗΣ |
- Δεν υπάρχουν σύνδεσμοι σε αυτή την κατηγορία - |
ΜΑΘΗΜΑ 11: Authoring tools |
Video της εταιρειας Articulate | Articulate Storyline 360 vs. Articulate Rise Συγκριση δυο authoring tools για δημιουργια e-μαθηματων | A Quick Overview of Storyline 360 | How to Use Rise 360 to Create Courses That Are Responsive | Δημιουργια σεναριων με το Rise | storyboarding στον κινηματογραφο | Storyboards for Instructional Design and Elearning |
5 ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ |
Ερωτησεις για το αρθρο "Unpacking the “Black Box” of AI in Education" | Ερωτησεις για το αρθρο "Καινοτομία στον Σχεδιασμό Διδασκαλίας και στην Αξιολόγηση στην Εποχή της Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης" |