Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Γενικά για τις εξωτερικές ξύλινες κατασκευές. Ιδιαιτερότητες και σημερινή κατάσταση της ελληνικής αγοράς. Εμποτισμένη ξυλεία στις κατασκευές και εγκεκριμένα εμποτιστικά σκευάσματα για εξωτερικές ξύλινες κατασκευές. Συνδετικά μέσα και τύποι συνδέσεων στις ξύλινες κατασκευές. Πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στις εξωτερικές κατασκευές. Τεχνολογία παραγωγής εξωτερικών κατασκευών: Έπιπλα εξοχής, παιδικές χαρές, περιφράξεις, μπάρες, ηχοπετάσματα, πέργκολες, πεζογέφυρες, κράσπεδα δρόμων, υπόστεγα, κιόσκια, δάπεδα εξωτερικού χώρου, στύλοι, στρωτήρες, κατασκευές στη θάλασσα, ξυλεπενδύσεις κ.α. – και αναφορά και στη διεθνή πρακτική. Εφαρμογές ξύλου σε υγρές περιοχές και μέσα στο έδαφος και το νερό (αποβάθρες, προβλήτες, κυματοθραύστες, εφαρμογές ξυλοναυπηγικής). Εφαρμογές ξύλου στη γεωργία και την κτηνοτροφία. Συντήρηση εξωτερικών κατασκευών ξύλου. Γενικά για την ποιότητα των πρώτων υλών ξύλου: προδιαγραφές και πιστοποίηση. Εφαρμογές των ειδών ξύλου (ελληνικά & τροπικά) σε εξωτερικές κατασκευές στη χώρα μας.

Το περιεχόμενο του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

- Σχεδιασμός διαφόρων κατασκευών π.χ. παιδική χαρά, πέργκολα, παγκάκι, υπόστεγο, στο εργαστήριο με χρήση ειδικού λογισμικού. Ασκήσεις πράξης.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής /-τρια θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να υλοποιεί στην πράξη μια πλήρη μελέτη εξωτ. ξύλινης ή μικτής κατασκευής (σύνθετα, τραμπάλες, κούνιες, ελατήρια, παιχνίδια, παγκάκια, πέργκολες,
  • κιόσκια, περιφράξεις, σκέπαστρα, κατασκευές γεωργικής και κτηνοτροφικής χρήσης, ηχοπετάσματα, ξυλεπενδύσεις, έπιπλα εξοχής, κάδοι απορριμμάτων, κιβώτια-δοχεία-παλέτες, κατασκευές θαλάσσης, και πολλά άλλα) τηρώντας όλες τις αρχές και κανόνες της τεχνολογίας και του σχεδιασμού (design), και χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά και λοιπές ύλες.
  • Να γνωρίζει την τεχνολογία ξύλινων κατασκευών υπαίθρου και τις εφαρμογές του ξύλου στη γεωργία, κτηνοτροφία, βιοτεχνίες κ.α.
  • Να γνωρίζει τις μεθόδους προληπτικής και κατασταλτικής συντήρησης των ξύλινων κατασκευών χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα συντηρητικά.
  • Να σχεδιάζει και να υλοποιεί projects εξωτερικών κατασκευών.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Στο εργαστηριακό μέρος προβλέπεται η εκπόνηση project με έρευνα αγοράς, σκίτσα, κατασκευαστικά και φωτορεαλιστικά σχέδια & στάδια κατασκευής. Η εργασία αυτή είναι ατομική. Συνήθως επιλέγεται ένα κοινό θέμα (1 μικτή κατασκευή), με ιδιαίτερο πρακτικό ενδιαφέρον. Η εργασία πρέπει να είναι ολοκληρωμένη (30-35 σελ.) και να τηρούνται οι προδιαγραφές εκπόνησης των πτυχιακών εργασιών. Οι διδάσκοντες του εργαστηρίου (σε 1 εργαστηριακή ομάδα) εκπαιδεύουν τους φοιτητές, με χρήση ασκήσεων και προβλημάτων, με τη βοήθεια των ειδικών σχεδιαστικών προγραμμάτων AutoCAD® & Inventor®

Περισσότερα

Περισσότερα

ΑΡΙΣΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ - PROJECTS 

Δανέλης, Γ. και Λαγού, Μ. 2015. Σχεδιασμός ξύλινου σκέπαστρου. Εργασία-project στο μάθημα Τ.Ξ.Κ. ΙΙ, Τμήμα Σ.Τ.Ξ.Ε., τ. ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Ιτσινές, Κ. και Νούκας, Σ. 2015. Παγκάκι αστικού περιβάλλοντος. Εργασία-project στο μάθημα Τ.Ξ.Κ. ΙΙ, Τμήμα Σ.Τ.Ξ.Ε., τ. ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Ραφαηλίδης, Ι. και Πίτης, Γ. 2015. Σχεδιασμός ξύλινης πέργκολας. Εργασία-project στο μάθημα Τ.Ξ.Κ. ΙΙ, Τμήμα Σ.Τ.Ξ.Ε., τ. ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Νίκας, Σ. και Γεωργιάδου, Χ. 2015. Ξύλινη περίφραξη ξενοδοχείου. Εργασία-project στο μάθημα Τ.Ξ.Κ. ΙΙ, Τμήμα Σ.Τ.Ξ.Ε., τ. ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Θεοδώρου, Απ. 2016. Customized σχεδιασμός πέργκολας. Εργασία-project στο μάθημα Τ.Ξ.Κ. ΙΙ, Τμήμα Σ.Τ.Ξ.Ε., τ. ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Τζιάφκος, Λ. 2016. Μελέτη σχεδιασμού ξύλινης κατοικίας τεχνολογίας CLT. Εργασία-project στο μάθημα Τ.Ξ.Κ. ΙΙ, Τμήμα Σ.Τ.Ξ.Ε., τ. ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Αλιφέρης, Ι. 2017. Μελέτη & σχεδιασμός παγκακιού για τον προαύλιο χώρο του Τμ. ΣΤΞΕ. Εργασία-project στο μάθημα Τ.Ξ.Κ. ΙΙ, τ. ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Κιόρογλου, Δ. και Μαρκαντώνη, Μ. 2017. Σχεδιαστική μελέτη σύνθετου παιδικής χαράς. Εργασία-project στο μάθημα Τ.Ξ.Κ. ΙΙ, τ. ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Παπαδημητρίου, Α. 2019. Σχεδιαστική πρόταση σκίαστρου αυτοκινήτου – κατασκευαστικά σχέδια. Εργασία-project στο μάθημα Τ.Ξ.Κ. ΙΙ, τ. ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Τιμοθέου, Κ.. 2019. Σχεδιασμός συστήματος σκίασης αυτοκινήτων. Εργασία-project στο μάθημα Τ.Ξ.Κ. ΙΙ, τ. ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Περισσότερα

Περισσότερα

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

http://mantanis.users.uth.gr/TXK.pdf

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΥΛΗ

 

«Κατασκευές από τροποποιημένη ξυλεία (Accoya)» του Γ. Μαντάνη 

 

«Υγρασία του ξύλου στις ξύλινες κατασκευές» των Ι. Κακαρά και Γ. Μαντάνη 

 

«Οι εξωτερικές ξύλινες κατασκευές στη χώρα μας» του Γ. Μαντάνη 

 

«Οι ‘κακές’ ξύλινες κατασκευές» του Γ. Μαντάνη 

 

«Η νέα παιδική χαρά του Παυσιλύπου» του Γ. Μαντάνη 

 

«Η αξία του ξύλου στις κατασκευές» του Γ. Μαντάνη

 

«Κακές πρακτικές στον κλάδο του ξύλου στην ελληνική αγορά» του Γ. Μαντάνη

 

«Οι ξύλινες κατασκευές και η ελληνική πραγματικότητα» του Ι. Κακαρά

 

«Ξύλινες κατασκευές σε ακραία και υγρά περιβάλλοντα» Μέρος Ι., των Μ. Μανουσακίδου και Ι. Κακαρά

 

«Ξύλινες κατασκευές σε ακραία και υγρά περιβάλλοντα» Μέρος ΙΙ., των Μ. Μανουσακίδου και Ι. Κακαρά

 

«Η αλήθεια για το αλουμίνιο και το ξύλο ως υλικά για εξωτερικά κουφώματα» του Ι. Κακαρά

 

«Belmadur: ένα νέα πρώτη ύλη ξύλου για εξωτερικές κατασκευές» των Χ. Λυκίδη και Γ. Μαντάνη

 

«Νέα πράσινα προϊόντα τροποποιημένης ξυλείας» του Γ. Μαντάνη

 

«Γιατί εμποτίζουμε το ξύλο;» των Ι. Κακαρά και Γ. Μαντάνη

 

«Κατασκευή κορμόσπιτων» των Ι. Κακαρά και Γ. Μαντάνη

 

«Platowood: καινοτόμος τεχνολογία για βελτιωμένη ξυλεία» του Γ. Μαντάνη

 

«Μεταχρωματισμός του ξύλου από καρφιά και σιδερένιους συνδετήρες» των Γ. Μαντάνη και Σ. Καραστεργίου

 

«Τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου της ξυλοναυπηγικής» των Χ. Δαφνά και Γ. Μαντάνη

 

«Εφαρμογές των ειδών ξύλου στην ελληνική αγορά» του Γ. Μαντάνη

 

«Η παραγωγή ξύλου στη χώρα μας και η ασκούμενη δασική πολιτική» του Ι. Κακαρά