ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ Ι
ΓΚΟΒΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΧΑΤΖΗ ΜΑΡΙΑ, ΣΤΥΛΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Ερωτήματα που αφορούν στο "πώς" της οργάνωσης της παιδαγωγικής τάξης, εντός του σχολικού χώρου και της σχολικής αίθουσας, καθώς και στις επιπτώσεις αυτής της οργάνωσης, εν είδη δυνατοτήτων και περιορισμών συμμετοχής των μαθητριών/μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, βρίσκονται στο επίκεντρο του μαθήματος.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται:
Να είναι σε θέση να αξιοποιούν θεωρητικές γνώσεις από τα πεδία της Ψυχολογίας, της Παιδαγωγικής και της Διδακτικής με στόχο το σχεδιασμό συστηματικών παρατηρήσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας και σχολικής τάξης.
Να είναι σε θέση να συλλέγουν συστηματικά και εστιασμένα παρατηρήσεις που αφορούν στην οργάνωση της κουλτούρας ενός σχολείου και στο παιδαγωγικό-διδακτικό περιβάλλον της σχολικής τάξης.
Να είναι σε θέση να ερμηνεύουν και να αξιολογούν με θεωρητικά τεκμηριωμένο τρόπο ευρήματα παρατηρήσεων που αφορούν στα αποτελέσματα παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών στο δημοτικό σχολείο.
Να έχουν κατανοήσει, στη βάση της αξιολόγησης των παρατηρήσεών τους στο πεδίο, ποιες διδακτικές πρακτικές καθώς και πρακτικές διαχείρισης της τάξης προωθούν και ποιες εμποδίζουν τη μάθηση, την κοινωνική ένταξη και συνοχή στο χώρο του σχολείου.
Να έχουν κατανοήσει το ρόλο και τη σημασία της παιδαγωγικής σχέσης για σχολική επιτυχία όλων των μαθητών/μαθητριών.
Να έχουν αναπτύξει την ικανότητα κριτικής προσέγγισης και ανάγνωσης του συνόλου των εφαρμοζόμενων πρακτικών σε ένα δημοτικό σχολείο.
Να έχουν κατανοήσει την αναστοχαστική ικανότητα ως ένα βασικό στοιχείο του ρόλου του εκπαιδευτικού.
Η οργάνωση του μαθήματος:
Σεμιναριακές συναντήσεις /μαθήματα στο Πανεπιστήμιο
- Πέντε επισκέψεις σε σχολεία
- Καταγραφή παρατηρήσεων σύμφωνα με πέντε άξονες παρατήρησης
- Συζήτηση και αναστοχασμός μετά από κάθε επίσκεψη-παρατήρηση στο σχολείο
- Παρουσιάσεις άρθρων
- Βιβλιογραφία-Δικτυογραφία
- Τελική γραπτή εργασία
Ερωτήματα που αφορούν στο "πώς" της οργάνωσης της παιδαγωγικής τάξης, εντός του σχολικού χώρου και της σχολικής αίθουσας, καθώς και στις επιπτώσεις αυτής της οργάνωσης, εν είδη δυνατοτήτων και περιορισμών συμμετοχής των μαθητριών/μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, βρίσκονται στο επίκεντρο του μαθήματος.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται:
Να είναι σε θέση να αξιοποιούν θεωρητικές γνώσεις από τα πεδία της Ψυχολογίας, της Παιδαγωγικής και της Διδακτικής με στόχο το σχεδιασμό συστηματικών παρατηρήσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας και σχολικής τάξης.
Να είναι σε θέση να συλλέγουν συστηματικά και εστιασμένα παρατηρήσεις που αφορούν στην οργάνωση της κουλτούρας ενός σχολείου και στο παιδαγωγικό-διδακτικό περιβάλλον της σχολικής τάξης.
Να είναι σε θέση να ερμηνεύουν και να αξιολογούν με θεωρητικά τεκμηριωμένο τρόπο ευρήματα παρατηρήσεων που αφορούν στα αποτελέσματα παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών στο δημοτικό σχολείο.
Να έχουν κατανοήσει, στη
Ερωτήματα που αφορούν στο "πώς" της οργάνωσης της παιδαγωγικής τάξης, εντός του σχολικού χώρου και της σχολικής αίθουσας, καθώς και στις επιπτώσεις αυτής της οργάνωσης, εν είδη δυνατοτήτων και περιορισμών συμμετοχής των μαθητριών/μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, βρίσκονται στο επίκεντρο του μαθήματος.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται:
Να είναι σε θέση να αξιοποιούν θεωρητικές γνώσεις από τα πεδία της Ψυχολογίας, της Παιδαγωγικής και της Διδακτικής με στόχο το σχεδιασμό συστηματικών παρατηρήσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας και σχολικής τάξης.
Να είναι σε θέση να συλλέγουν συστηματικά και εστιασμένα παρατηρήσεις που αφορούν στην οργάνωση της κουλτούρας ενός σχολείου και στο παιδαγωγικό-διδακτικό περιβάλλον της σχολικής τάξης.
Να είναι σε θέση να ερμηνεύουν και να αξιολογούν με θεωρητικά τεκμηριωμένο τρόπο ευρήματα παρατηρήσεων που αφορούν στα αποτελέσματα παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών στο δημοτικό σχολείο.
Να έχουν κατανοήσει, στη