ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι
ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Περιεχόμενο του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη των αριθμητικών συστημάτων που
διδάσκονται στο Δημοτικό σχολείο. Μεταξύ των θεμάτων που μελετώνται είναι
και τα παρακάτω:
• Οι φυσικοί αριθμοί και οι αναπαραστάσεις τους. Η διάταξη των φυσικών
αριθμών. Οι τέσσερις βασικές πράξεις μεταξύ φυσικών αριθμών. Οι βασικοί
αλγόριθμοι για τις πράξεις μεταξύ φυσικών αριθμών. Η μαθηματική επαγωγή. Η
αρχή του μικρότερου αριθμού. Αριθμητικά «μοτίβα» και αποδείξεις με τη μέθοδο
της μαθηματικής επαγωγής. Μεταθέσεις, συνδυασμοί, απαριθμήσεις.
Διαιρετότητα: Πρώτοι και σύνθετοι αριθμοί. Το θεμελιώδες θεώρημα της
αριθμητικής. Μέγιστος κοινός διαιρέτης και ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο.
Κριτήρια διαιρετότητας.
• Οι κλασματικοί αριθμοί: Η διάταξη των κλασματικών αριθμών. Οι τέσσερις
βασικές πράξεις μεταξύ κλασματικών αριθμών και οι αλγόριθμοί τους.
• Οι Δεκαδικοί αριθμοί: Πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς. Θετικοί πραγματικοί
αριθμοί.
• Ποσοστά. Λόγοι και αναλογίες. Προβλήματα πρακτικής αριθμητικής.
• Πραγματικοί αριθμοί.
• Τα σχετικά μέρη των αναλυτικών προγραμμάτων των μαθηματικών της
Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης που εφαρμόζονται και ειδικότερα τα
προσδοκώμενα σχετικά μαθησιακά αποτελέσματα για όλες τις τάξεις του
δημοτικού σχολείου
Βαθμολόγηση:
Τελική γραπτή εξέταση (60)
Ενδιάμεση γραπτή εξέταση (πρόοδος, όταν καλυφθεί η ύλη που αντιστοιχεί στην ενότητα του πρώτου μπούλετ των περιεχομένων) (25)
Γραπτή εξέταση την τελευταία εβδομάδα των μαθημάτων στην ύλη του τελευταίου μπούλετ, την οποία καλύπτει ο κ. Σδρόλιας (15)
Σύνολο 100
Σύγγραμμα από ΕΥΔΟΞΟ: Χατζηκυριάκου, Κ. 2017. Αριθμοί, Σύνολα, Σχήματα: Μαθηματικά για τη
δασκάλα και τον δάσκαλο, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σοφία (Β έκδοση,
ανατύπωση με διορθώσεις)
Περιεχόμενο του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη των αριθμητικών συστημάτων που
διδάσκονται στο Δημοτικό σχολείο. Μεταξύ των θεμάτων που μελετώνται είναι
και τα παρακάτω:
• Οι φυσικοί αριθμοί και οι αναπαραστάσεις τους. Η διάταξη των φυσικών
αριθμών. Οι τέσσερις βασικές πράξεις μεταξύ φυσικών αριθμών. Οι βασικοί
αλγόριθμοι για τις πράξεις μεταξύ φυσικών αριθμών. Η μαθηματική επαγωγή. Η
αρχή του μικρότερου αριθμού. Αριθμητικά «μοτίβα» και αποδείξεις με τη μέθοδο
της μαθηματικής επαγωγής. Μεταθέσεις, συνδυασμοί, απαριθμήσεις.
Διαιρετότητα: Πρώτοι και σύνθετοι αριθμοί. Το θεμελιώδες θεώρημα της
αριθμητικής. Μέγιστος κοινός διαιρέτης και ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο.
Κριτήρια διαιρετότητας.
• Οι κλασματικοί αριθμοί: Η διάταξη των κλασματικών αριθμών. Οι τέσσερις
βασικές πράξεις μεταξύ κλασματικών αριθμών και οι αλγόριθμοί τους.
• Οι Δεκαδικοί αριθμοί: Πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς. Θετικοί πραγματικοί
αριθμοί.
• Ποσοστά. Λόγοι και αναλογίες. Προβλήματα πρακτικής αριθμητικής.
• Πραγματικοί αριθ
Περιεχόμενο του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη των αριθμητικών συστημάτων που
διδάσκονται στο Δημοτικό σχολείο. Μεταξύ των θεμάτων που μελετώνται είναι
και τα παρακάτω:
• Οι φυσικοί αριθμοί και οι αναπαραστάσεις τους. Η διάταξη των φυσικών
αριθμών. Οι τέσσερις βασικές πράξεις μεταξύ φυσικών αριθμών. Οι βασικοί
αλγόριθμοι για τις πράξεις μεταξύ φυσικών αριθμών. Η μαθηματική επαγωγή. Η
αρχή του μικρότερου αριθμού. Αριθμητικά «μοτίβα» και αποδείξεις με τη μέθοδο
της μαθηματικής επαγωγής. Μεταθέσεις, συνδυασμοί, απαριθμήσεις.
Διαιρετότητα: Πρώτοι και σύνθετοι αριθμοί. Το θεμελιώδες θεώρημα της
αριθμητικής. Μέγιστος κοινός διαιρέτης και ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο.
Κριτήρια διαιρετότητας.
• Οι κλασματικοί αριθμοί: Η διάταξη των κλασματικών αριθμών. Οι τέσσερις
βασικές πράξεις μεταξύ κλασματικών αριθμών και οι αλγόριθμοί τους.
• Οι Δεκαδικοί αριθμοί: Πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς. Θετικοί πραγματικοί
αριθμοί.
• Ποσοστά. Λόγοι και αναλογίες. Προβλήματα πρακτικής αριθμητικής.
• Πραγματικοί αριθ