ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ -ΤΥΠΙΚΕΣ, ΜΗ ΤΥΠΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΤΥΠΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (2024-2025)
ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες με βασικά ζητήματα της θεωρίας του σχολείου, να αποκτήσουν μία συνθετική εικόνα του σχολικού θεσμού, των λειτουργιών που επιτελεί και της κριτικής που ασκείται σε αυτόν, να γνωρίσουν θεωρητικά και πρακτικά τις επιμέρους διαστάσεις του Ολοήμερου Σχολείου, καθώς και μη τυπικές και άτυπες μορφές εκπαίδευσης που συνδέονται ευρύτερα με την έννοια της ολοήμερης εκπαίδευσης.
Περιεχόμενα του μαθήματος:
Το σχολείο ως κοινωνικός θεσμός: προέλευση και ιστορική εξέταση. Λειτουργίες του σχολείου. Κριτική του σχολικού θεσμού: αντινομίες και αντιφάσεις. Καινοτομίες στο σχολείο: αναγκαιότητα, σημασία, αντιστάσεις των εκπαιδευτικών. Ολοήμερο Σχολείο: Ιστορική επισκόπηση στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Ολοήμερη εκπαίδευση: κοινωνικά δίκτυα, τοπική αυτοδιοίκηση, μη κερδοσκοπικοί εκπαιδευτικοί φορείς Παιδαγωγική και κοινωνιολογική θεμελίωση του ολοήμερου σχολείου. Τύποι και μοντέλα ολοήμερης εκπαίδευσης και ολοήμερων σχολείων στην Ευρώπη. Πιλοτικά ολοήμερα σχολεία και προαιρετικά ολοήμερα στην Ελλάδα: θεσμικό πλαίσιο. Διδακτικές και παιδαγωγικές καινοτομίες στο ολοήμερο. Η σημασία των χωρικών διευθετήσεων. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο ολοήμερο. Το ζήτημα της μελέτης και προετοιμασίας για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας («κατ’ οίκον» εργασίες). Εμπειρικές έρευνες για το ολοήμερο σχολείο. Σύνδεση τυπικής και άτυπης, σχολικής και εξωσχολικής μάθησης: Ολοήμερη εκπαίδευση, Άνοιγμα του σχολείου, Κοινοτική εκπαίδευση, Σχολικά κοινωνικά δίκτυα.
Λιγότερα
Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες με βασικά ζητήματα της θεωρίας του σχολείου, να αποκτήσουν μία συνθετική εικόνα του σχολικού θεσμού, των λειτουργιών που επιτελεί και της κριτικής που ασκείται σε αυτόν, να γνωρίσουν θεωρητικά και πρακτικά τις επιμέρους διαστάσεις του Ολοήμερου Σχολείου, καθώς και μη τυπικές και άτυπες μορφές εκπαίδευσης που συνδέονται ευρύτερα με την έννοια της ολοήμερης εκπαίδευσης.
Περιεχόμενα του μαθήματος:
Το σχολείο ως κοινωνικός θεσμός: προέλευση και ιστορική εξέταση. Λειτουργίες του σχολείου. Κριτική του σχολικού θεσμού: αντινομίες και αντιφάσεις. Καινοτομίες στο σχολείο: αναγκαιότητα, σημασία, αντιστάσεις των εκπαιδευτικών. Ολοήμερο Σχολείο: Ιστορική επισκόπηση στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Ολοήμερη εκπαίδευση: κοινωνικά δίκτυα, τοπική αυτοδιοίκηση, μη κερδοσκοπικοί εκπαιδευτικοί φορείς Παιδαγωγική και κοινωνιολογική θεμελίωση του ολοήμερου σχολείου. Τύποι και μοντέλα ολοήμερης εκπαίδευσης και ολοήμερων σχολείων στην Ευρ
Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες με βασικά ζητήματα της θεωρίας του σχολείου, να αποκτήσουν μία συνθετική εικόνα του σχολικού θεσμού, των λειτουργιών που επιτελεί και της κριτικής που ασκείται σε αυτόν, να γνωρίσουν θεωρητικά και πρακτικά τις επιμέρους διαστάσεις του Ολοήμερου Σχολείου, καθώς και μη τυπικές και άτυπες μορφές εκπαίδευσης που συνδέονται ευρύτερα με την έννοια της ολοήμερης εκπαίδευσης.
Περιεχόμενα του μαθήματος:
Το σχολείο ως κοινωνικός θεσμός: προέλευση και ιστορική εξέταση. Λειτουργίες του σχολείου. Κριτική του σχολικού θεσμού: αντινομίες και αντιφάσεις. Καινοτομίες στο σχολείο: αναγκαιότητα, σημασία, αντιστάσεις των εκπαιδευτικών. Ολοήμερο Σχολείο: Ιστορική επισκόπηση στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Ολοήμερη εκπαίδευση: κοινωνικά δίκτυα, τοπική αυτοδιοίκηση, μη κερδοσκοπικοί εκπαιδευτικοί φορείς Παιδαγωγική και κοινωνιολογική θεμελίωση του ολοήμερου σχολείου. Τύποι και μοντέλα ολοήμερης εκπαίδευσης και ολοήμερων σχολείων στην Ευρ