Ιστορία Αρχιτεκτονικής ΙΙ: Από την Αρχαία Ρώμη ως την Αναγέννηση (2024-2025)
ΜΠΑΡΤΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές/τριες στα πεδία της ιστορίας και θεωρίας της αρχιτεκτονικής με την ανάπτυξη βασικών εννοιών, όπως τεχνοτροπία-ρυθμός-στυλ, αρχιτεκτονικές μορφές, δομικά συστήματα-οικοδομική, χωρικές δομές-τυπολογία-κτηριολογία. Υπό το πρίσμα των παραπάνω συνεχίζεται χρονολογικά η επισκόπηση της αρχιτεκτονικής δημιουργίας από εκεί που κατέληξε το προηγούμενο αντίστοιχο μάθημα του 1ου χειμερινού εξαμήνου, δηλαδή από την άνοδο της αρχαίας Ρώμης για να καταλήξει στην εποχή της Αναγέννησης και του Μπαρόκ. Γεωγραφικά η θεματολογία του μαθήματος εστιάζει σε περιοχές γύρω από τη Μεσογειακή λεκάνη και την Κεντρική Ευρώπη, όπου άνθησε ο ρωμαϊκός πολιτισμός και μετεξελίχθηκε στα μεν ανατολικά στην Βυζαντική Αυτοκρατορία και στα Δυτικά στα βασίλεια, από τα οποία θα αναδυθούν αρχιτεκτονικοί ρυθμοί, (Ρωμανικός, Γοτθικός), αλλά και θα δημιουργηθούν όλες εκείνες οι προϋποθέσεις που θα οδηγήσουν στην Αναγέννηση. Από την εκάστοτε θεματική ενότητα-περίοδο παρουσιάζονται έργα αρχιτεκτονικής, τόσο σε επίπεδο κτηρίων, όσο και συγκροτημάτων ή αστικών διαμορφώσεων. Τα αρχιτεκτονήματα και ο δομημένος χώρος αναλύονται στο ευρύτερο ιστορικό-κοινωνικό-πολιτιστικό τους πλαίσιο και σε συνάρτηση με τις εξελίξεις της τέχνης, ιδίως όταν τα καλλιτεχνικά έργα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του συνόλου της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Τέλος γίνεται ειδική μνεία στις αρχιτεκτονικές πρακτικές ανά περίοδο (τρόποι εργασίας αρχιτεκτόνων, παραστατικά μέσα, μονάδες και τρόποι μέτρησης, υλοποίηση σχεδίου στην πράξη), με στόχο την ανάδειξη κοινών τόπων και προβληματικών με το επάγγελμα σήμερα.
Ποσοστό επιτυχίας μαθήματος έτους 2023-2024: 78,3%
ΛιγότεραΤο μάθημα εισάγει τους φοιτητές/τριες στα πεδία της ιστορίας και θεωρίας της αρχιτεκτονικής με την ανάπτυξη βασικών εννοιών, όπως τεχνοτροπία-ρυθμός-στυλ, αρχιτεκτονικές μορφές, δομικά συστήματα-οικοδομική, χωρικές δομές-τυπολογία-κτηριολογία. Υπό το πρίσμα των παραπάνω συνεχίζεται χρονολογικά η επισκόπηση της αρχιτεκτονικής δημιουργίας από εκεί που κατέληξε το προηγούμενο αντίστοιχο μάθημα του 1ου χειμερινού εξαμήνου, δηλαδή από την άνοδο της αρχαίας Ρώμης για να καταλήξει στην εποχή της Αναγέννησης και του Μπαρόκ. Γεωγραφικά η θεματολογία του μαθήματος εστιάζει σε περιοχές γύρω από τη Μεσογειακή λεκάνη και την Κεντρική Ευρώπη, όπου άνθησε ο ρωμαϊκός πολιτισμός και μετεξελίχθηκε στα μεν ανατολικά στην Βυζαντική Αυτοκρατορία και στα Δυτικά στα βασίλεια, από τα οποία θα αναδυθούν αρχιτεκτονικοί ρυθμοί, (Ρωμανικός, Γοτθικός), αλλά και θα δημιουργηθούν όλες εκείνες οι προϋποθέσεις που θα οδηγήσουν στην Αναγέννηση. Από την εκάστοτε θεματική ενότητα-περίοδο παρουσιάζονται έργα αρχιτεκτονική
Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές/τριες στα πεδία της ιστορίας και θεωρίας της αρχιτεκτονικής με την ανάπτυξη βασικών εννοιών, όπως τεχνοτροπία-ρυθμός-στυλ, αρχιτεκτονικές μορφές, δομικά συστήματα-οικοδομική, χωρικές δομές-τυπολογία-κτηριολογία. Υπό το πρίσμα των παραπάνω συνεχίζεται χρονολογικά η επισκόπηση της αρχιτεκτονικής δημιουργίας από εκεί που κατέληξε το προηγούμενο αντίστοιχο μάθημα του 1ου χειμερινού εξαμήνου, δηλαδή από την άνοδο της αρχαίας Ρώμης για να καταλήξει στην εποχή της Αναγέννησης και του Μπαρόκ. Γεωγραφικά η θεματολογία του μαθήματος εστιάζει σε περιοχές γύρω από τη Μεσογειακή λεκάνη και την Κεντρική Ευρώπη, όπου άνθησε ο ρωμαϊκός πολιτισμός και μετεξελίχθηκε στα μεν ανατολικά στην Βυζαντική Αυτοκρατορία και στα Δυτικά στα βασίλεια, από τα οποία θα αναδυθούν αρχιτεκτονικοί ρυθμοί, (Ρωμανικός, Γοτθικός), αλλά και θα δημιουργηθούν όλες εκείνες οι προϋποθέσεις που θα οδηγήσουν στην Αναγέννηση. Από την εκάστοτε θεματική ενότητα-περίοδο παρουσιάζονται έργα αρχιτεκτονική
